Избраха вариант за трасе на недоизградения участък от АМ Хемус
Доизграждането на АМ „Хемус“ ще окаже позитивно влияние върху развитието на три от районите за планиране на България – Северозападен, Северен централен и Североизточен. Общият брой на населението, което ще се възползва пряко от подобрената инфраструктура е приблизително 2.9 млн. души, посочи министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева на пресконференция след заседанието за предпроектните проучвания и разгледаните варианти за трасе на недоизградения участък от магистралата.
Избраният сред общо четири предложени варианта е магистралата да минава на сравнително еднакво разстояние от Плевен и Ловеч.
Проектът за магистралата подлежи на процедура за ОВОС и отново ще има обществено обсъждане, защото държим да имаме диалог с всички заинтересовани страни, каза Терзиева. Подобрените варианти на трасето заобикалят зони, защитени по НАТУРА 2000.
Изграждането на магистрала "Хемус" е приоритет на правителството и се очаква да започне през 2016 година. Проектирането се финансира по ОП "Транспорт".
Анализът на експертите показва, че към 2020 година по магистралата ще преминават среднодневно по 18 хиляди превозни средства.
Според прогноза на Министерството на регионалното развитие за цялата магистрала ще са нужни около 1.7 млрд. лева. Тя ще се финансира от държавния бюджет или от частни инвеститори, ако се намерят такива, посочи министър Терзиева.