Търговският център „Панорама мол“ в Плевен ще бъде открит на 12 април с подписани договори за 80% от общо 17 500 кв. м отдаваема площ, съобщават от Forton, ексклузивен консултант по отдаването под наем и управлението му.

Проектът се възползва от активното търсене на нови локации от големите международни и български търговци, като привлече водещата глобална модна верига H & M Hennes & Mauritz AB и марки като Deichmann, GruppoFiori, McDonalds и „Хиполенд“.

В началото на годината вече бяха осигурени Carrefour, „Зора“, кино „Арена“, SportVision, dm и много други. За все още свободните площи се водят преговори с наематели и до края на годината се очаква всички помещения да бъдат наети.

„Потвърдиха се очакванията ни, че търговците ще подкрепят проект, който им дава достъп до нов пазар с ниска конкуренция при разумни условия“, каза Росен Генев, мениджър „Търговски площи“ във Forton.

„От една страна, са налице всички предпоставки той да бъде успешна търговска дестинация. От друга – от началото на 2014 г. наблюдаваме широкообхватно възстановяване на търсенето не само в София, а и в другите големи градове.“

Според доклада на Forton за пазара на търговски площи през първото тримесечие серията от нови договори и откривания на магазини показва по-голямата увереност на веригите.

„Сделките показват промяна в модела на експанзия. Досега проектите за търговски центрове бяха движещата сила за откриването на нови магазини. Но веригите вече не се стремят към пазарен дял на всяка цена. Те се насочват към молове, които имат мащаб, разнообразие и висока посещаемост. Това са локации, които ще им осигурят не само повече приходи, но и реални печалби още от първата година“, коментира още Генев.

„Панорама мол“ се очаква да бъде единственият нов търговски център в първата половина на годината. Общо 122 хил. кв.м площи се очакват в София във втората й половина. С тези четири проекта общият обем на търговските площи в България ще нарасне с 19% от 735 хиляди кв.м в момента, показват още данните на Forton.

„С тях новото строителство се изчерпва“, коментира Росен Генев. „Панорама мол“ проправи пътя за рестартирането и репозиционирането на съществуващи проекти. При липсата на ново строителство този тип инвестиции ще заемат по-голяма част от пазара в бъдеще.“

„Панорама мол“, търговски център с близо 17 500 кв.м отдаваема площ и 400 паркоместа на две подземни нива, беше рестартиран с обновена концепция във втората половина на миналата година след придобиването му на публична продан от дружеството „Мол Плевен 2013“. Той отваря врати едва девет месеца след рестартирането му.