Как компаниите ни манипулират с цвета на логото си?
Някои световноизвестни марки могат лесно да бъдат разпознати по своите фирмени лога и цветове. Например, ако на хоризонта се появява яркожълта голяма буква "М", знаете, ческоро ще можете да се нахраните в McDonalds.
Цветното лого е неразривно свързано с компанията, която представлява. Но може би не всеки се досеща, че цветът никога не е избран случайно. Компаниите се опитват да изберат цвят, който да работи в нашето подсъзнание и да предизвиква специфични положителни емоции.
Вижте още: Скритите знаци в логата на известни компании
Въз основа на психологическо изследване на цветовете, проведено в Университета в Твенте, Холандия, можете да разберете какво се опитват да ни внушат ай-разпознаваемите лога:
Червеното се асоциира с огън и кръв. Това е цвят на напрежението, екшъна, вълнението, страстта, увереността и адреналина. Какво по-подходящо за Red Bull?
Синьото е цвят, свързан с небето и морето, както и комфорта, увереността, консерватизма, разбирането, чистотата и спокойствието
Жълтото е цвета на радостта, забавлението, енергията, жизнеността и доброто настроение.
Зеленото е свързано с природата, спокойствието, хармонията, вярата, надеждата и мира.
Виолетовият цвят, свързан с "кралско великолепие", внушава асоциации с блясък, сила, величие, самостоятелно съзерцание и романтика
Оранжевото кара хората да се чувстват положително, творчески, пълни с решителност и ентусиазъм. Този цвят стимулира умствената дейност.
Черното е цветът, свързан с нощта, мистерията, сериозността, лукса и педантичността.
Розовото е цветът на женствеността, любовта, привързаността, сексуалността и грижата.
Кафяво е също цветът на Майката Земя, силата, грижата, подкрепата и надеждността.