Шест концептуални коли, влезли в производство почти без промяна
През миналата седмица компанията Lexus показа серийната версия на компактния кросоувър NX. Тази кола, въпреки впечатляващия си външен вид като цяло, не е толкова радикална като концептуалния модел LF-NX , представен година по-рано. Нека видим шест необичайни концептуални автомобила, които производителите се осмелиха да се сложат на конвейера почти непроменени.
Pontiac Aztek
1999
Показан през 1999 г., кросоувърът със средни размери, което бе достатъчно странно за концептуален автомобил, получи много положителни отзиви от публиката и пресата. Но всичко се променя, когато от "прототип" той става "сериен модел". Официално рекламиран като"най-универсалния автомобил в света", той получава прозвището "най-грозната кола на всички времена".
Fiat Multipla Concept
1996
Не по-малко неласкави отзиви получи компактният Fiat Multipla първо поколение. Прототипът с автор Крис Бенгъл, който по-късно се заема с дизайна за компанията BMW, бе показан в Нюйорския музей на модерно изкуство през 1996 г., а серийният вариант започна да се продава две години по-късно. Серийният автомобил запазва всички ключови характеристики на концептуалния модел. За съжаление, продажбите на Multipla не достигат желаното ниво, моделът се радва на стабилно търсене само в родната си Италия. През 2004 г. той бе заменен от второто поколение на компактния ван с по-традиционен вид.
Isuzu VehiCROSS
1993
Концептуална версия на Sport Utility Vehicle Isuzu VehiCROSS, представена по време на автомобилното изложение в Токио през 1993 г., е разработена в дизайнерски център в Брюксел под ръководството на Широ Накамура, който по-късно става главен дизайнер на Nissan. Построена върху леко алуминиево шаси, SUV получил много части, изработени от композитни материали, включително решетката, подът, бензиновият резервоар и предният капак. Първоначално японците не планират да пускат серия VehiCROSS, но вихрушка от положителни отзиви допринесли за това през 1997 г. джипът да бъде качен на конвейера. С минимални стилистични промени! Той се произвежда две години и от него са продадени около 6 хиляди броя.
BMW Vision EfficientDynamics
2009
Очакваше се, че от спортния концептуален хибрид BMW Vision EfficientDynamics стандартните производствени модели ще получат само някои обещаващи технологии, но през 2011 г. баварците започнаха тестване на предварителното производство на спортното купе, а две години по-късно бе представен моделът BMW i8.
Серийният вариант на спортния автомобил, разбира се, но пропусна някои „излишества“, като самозатъмняващия се прозрачен покрив, но по отношение на дизайна, малко се отличава от кнцептуалния автомобил. BMW i8 запазва шаситоот въглеродни влакна, "лазерни" фарове и отваряне на вратите на принципа на "крило на чайка".
Citroen C-Cactus Concept
2013
Както подсказва името му, концептуалният Citroen C-Cactus, показан във Франкфурт през 2007 г., като непретенциозните пустинни растения, способни да виреят месеци без вода, се нуждае само от 3.4 литра гориво на 100 километра. Прототипът бе оборудван с хибридно устройство, което вместо електромотор използваше въздушна помпа. Не по-малко интересни бяха и стилистичните решения като "плаващ" покрив, мека подплата на броните и вратите ... Малцина предполагаха, че подобен автомобил може да стигне до серийно производство. Но серийният модел дебютира в началото на 2014 г., съхранявайки почти всички стилистични елементи. Той наследи дори панелите Airbump, подобни на въздушни капсули, които предпазват броните от надраскване и повреди при леки удари.
Volkswagen L1
С най- небивалата "диета" сред концептуалните автомобили може да се похвали Volkswagen. Идеята за създаването на кола, която ще харчи неповече от един литър гориво на сто километра се върти на компанията още от началото на 21 век. И през 2009 г., германците представиха прототипа L1, получил хибридна електрически-дизелова система. Той се отличава с много ниско тегло (381 кг), благодарение на бронята, направена от композитни материали, както и необичайната седалка зад шофьора.
Две години по-късно, производителят доработва концепцията, а след това обяви старт на производство в малък мащаб. Тази кола, която от 2013 може да се види по обикновените пътища, тежи 400 килограма, а единствената врата е заменена от две "пеперудени крило". Но е важно, че тя не е загубила едно от своите най-важни умения - апетита си към все още по-малко от един литър на сто километра.