Продажбите на автомобили в Европа са се повишили с 4.3% през май - това е деветият им пореден месечен ръст.

Възстановяването на доверието в представянето на икономиката на еврозоната, както и новите модели от компании като Renault и Volkswagen, са допринесли за позитивните данни.

Новите регистрации са възлезли на 1.13 милиона през изминалия месец спрямо 1.09 милиона година по-рано, според данните на АСЕА. Продажбите за последните пет месеца са се повишили с 6.6% до 5.62 милиона автомобила.

Безспорно безпрецедентните мерки за стимули, предприети от ЕЦБ, подпомагат продажбите на нови автомобили в Европа, смятат пазарни наблюдатели.

Сред 10-те най-големи автомобилни производители в Европа с най-много са се повишили продажбите на Renault, нараснали с 18% през март. Продажбите на пазарния лидер Volkswagen са скочили с 9.5%, докато тези на PSA Peugeot Citroen – с 4.2%.

„Възстановяването е факт от ниските нива, които бяха достигнали продажбите заради кризата“, коментира Марк-Рене Тон, анализатор в M.M. Warburg, цитиран от Bloomberg. “И все пак не бива да забравяме, че сме свидетели на втория най-лош май от 2003 година насам“, припомня още специалистът.

Броят на месеците с позитивен ръст в продажбите на автомобили е най-голям от март 2010 година, сочи още статистиката.

Виж още: Volkswagen може да продаде над 10 млн. автомобила през 2014 г.

Продажбите в Германия, най-големият европейски пазар на автомобили, са се повишили с 5.2% през май. Те са се понижили с 3.8% в Италия - единствената страна сред петте най-големи пазара в Европа, регистрирала спад.

Продажбите на автомобили в Испания са скочили със 17%, което ясно сочи възстановяването в страната.

Продажбите на Renault са подкрепени от ръста с 24% в тези на нискобюджетната марка Dacia, откъдето представиха обновения Duster, както и Sandero.

Продажбите на бюджетната марка на Volkswagen – Skoda, са се повишили с цели 23% през изминалия месец на годишна база, благодарение на новата версия на Octavia. Продажбите на Seat също са отбелязали сериозен ръст от 22%, отново благодарение на новия модел Leon.

Европейските продажби на Nissan Motor Co. са се повишили с 10% през май, а тези на Toyota - с 2.2%.