Най-доходоносните продукти, продавани в САЩ
Успешните компании често разчитат на един-единствен продукт за най-големия дял от продажбите си.
Обикновено най-успешните продукти са с висок марджин на печалбата. Те най-често са лидери на пазара в своята област и се произведат в масови количества. Тези продукти са и силно обвързани с имиджа на марката.
Виж още: Най-ценните марки в света
От 24/7 Wall St изготвиха класация на най-доходоносните продукти в САЩ. Те са включили само корпорации, които имат един основен продукт, свързан с тяхната марка и носещ основните им приходи. Изключени са компаниите с оперативен марджин под 15%.
Ето и топ 7:
7. Моторите Harley-Davidson
Оперативен марджин: 17%
Приход от продукта: 4.1 млн. долара
Пазарен дял: 54.9%
Индустрия: мотоциклети
Компанията е на възраст над 100 години и има изградено стабилно име сред феновете на моторите.
Harley-Davidson е сред 100-те най-ценни марки в света, според класацията на Interbrand.
През 1983 година компанията основа клуба Harley Owners Group, който промотира продукта, както и събития, състезания и други инициативи, свързани с марката.
168 000, или 55% от всички нови мотори, регистрирани в САЩ миналата година, са Harley-Davidson.
Марката е разпознаваема и почитана в цял свят, има силна вълна последователи дори в Китай.
Приходите са скочили с 6.4% за миналата година от 4.9 до 5.3 млрд. долара.
6. Enfamil
Оперативен марджин: 24%
Приход от продукта: 2 млрд. долара
Пазарен дял: 40%
Индустрия: пакетирани храни и меса
Това е една от най-продаваните марки храна за деца в света.
Нетните продажби на компанията производител Mead Johnson за миналата година са 4.2 млрд. долара, като голяма част от тях се дължат на продуктите Enfamil. Компанията се разраства в света, като вече половината от приходите й идват от Азия.
5. Coca-Cola
Оперативен марджин: 24%
Приход от продукта: 13.7 млрд. долара
Пазарен дял: 42.4%
Индустрия: безалкохолни напитки
Общите приходи на Coca-Cola намаляха с 2.4% миналата година, тъй като потребителите в цял свят изменят предпочитанията си към напитки с по-малко захар. Компанията обаче остава твърд лидер на пазара.
Тя има 128-годишна история. През 1977 година е контролирала 36% от американския пазар, а днес този дял е нараснал до 42%.
Coca-Cola продава над 500 вида напитки в цял свят.
Компанията е третата най-скъпа марка в света, според Interbrand, като отстъпва само на Google и Apple.
4. Jack Daniel's
Оперативен марджин: 25%
Приход от продукта: 2 млрд. долара
Пазарен дял: 2.4% в САЩ
Индустрия: алкохол
Това е най-продаваното американско уиски. То е основният продукт на компанията Brown-Forman's и най-големият източник на ръст за нея.
За 2014 година компанията има продажби в размер на 3.9 млрд. долара.
3. Monster Energy
Оперативен марджин: 26%
Приход от продукта: 2.1 млрд. долара
Пазарен дял: 34.6%
Индустрия: безалкохолни напитки
Енергийната напитка е силно критикувана заради високото съдържание на кофеин в нея (равно на пет пъти на съдържанието в Coca-Cola).
Въпреки тази лоша реклама, приходите се увеличават стабилно всяка година. За миналата година ръстът е 9%.
2. Цигари Marlboro
Оперативен марджин: 32%
Приход от продукта: 18.7 млрд. долара
Пазарен дял: 40.3%
Индустрия: тютюневи изделия
Въпреки резкия спад на броя на пушачите в САЩ от 1960 година насам, цигарите Marlboro остават едни от най-доходните продукти на страната.
Компанията-майка Altria Group е продала около 130 млрд. пакета цигари миналата година, от които 111 млрд. са Marlboro, което е малък спад спрямо предишната година. Марката контролира 2/5 от пазара в САЩ.
Това са най-продаваните цигари в САЩ за 35-а година.
1. Телефоните iPhone
Оперативен марджин: 41%
Приход от продукта: 91.3 млрд. долара
Пазарен дял: 45%
Индустрия: технологии
45% от всички смартфони, продадени в САЩ миналата година, са били iPhone. Телефонът е основният източник на приходи на компанията.
За 2013 година нетните продажби на iPhone са на стойност 91.3 млрд. долара, което е 16% ръст спрямо 2012 година. През 2012 година ръстът спрямо 2011 година бе 70%.
Тази година Apple е най-ценната марка в света, според класацията на Interbrand.