Най-новият анимиран филм на Disney "Замръзналото кралство" оказа сериозна подкрепа на туризма в Норвегия, тъй като почитатели на аминацията от САЩ посещават масово страната, за да се насладят на красивата й природа.

Филмът, действието в който се развива във въображаемото кралство Арендел, което до известна степен прилича на крайбрежието на Норвегия. Във филма също така присъстват елементи от скандинавската митология.

След премиерата на „Замръзналото кралство“ по-рано тази година, пътуванията на американци до Норвегия са скочили с 37% на годишна база в периода януари-март, според Innovation Norway.

В същото време броят на хората, които търсят полети до Норвегия, е скочил със 154%, по данни на Flight Tracker. Norwegian Air Shuttle пък отчита 52% ръст на годишна база в пътуванията от САЩ до Осло през март 2014 г.

"Филмът показва Норвегия като една зрелищна дестинация," споделя Пер-Арне Туфтин, изпълнителен вицепрезидент на Innovation Norway пред CNBC.

Не само Норвегия обаче извлича ползи от „Замръзналото кралство“. През март филмът стана най-доходоносният анимационен филм на всички времена, генерирайки 1.7 млрд. долара приходи, според Walt Disney Studios.

Забележителностите, които са вдъхновили спиращите дъха пейзажи във филма, като замъка Акерсхус, Берген и Тронхайн, са разпръснати из страната, казва Туфтин.

Търсачите на силни усещания и обичащите пътуванията обикновено посещават Норвегия заради зимните й спортове, приключенията на открито и невероятната природа. Посетителите обаче вече включват и по-млади американци, както и семейства, казва Туфтин.

Пътуванията и туризма са допринесли с 6.2% към БВП на Норвегия през 2012 г., като делът им се очаква да нарасне с 2.7% до 28.9 млрд. евро за 2013 г., според ОИСР.