4 млн. евро за реклама на лютеница дава фонд Земеделие
Държавен фонд „Земеделие” отпусна почти 4 милиона евро за реклама на българска лютеница на руските пазари и на български патладжани - на арабските. С тази сума ще бъдат представени и храни като "имамбаялдъ" и сладко от рози.
Почти всеки репортаж за България на уважаваните руски телевизии започва с кадри на наш зарзават - като материал, наречен "болгарский перчик". Българските чушки и техните производни са на висока почит в Русия, защото с ласкавото име „болгарский перчик”, или люта чушка, почитатели наричат и българската звезда на руския Кубан Ивелин Попов.
Форумите на руските домакини пък са пълни с рецепти за българска лютеница. Затова се разчита и че рекламата й ще попадне точно на място, посочва bTV.
„Руснаците много я харесват, но там не е толкова популярна, колкото тук. Там просто я няма на пазара, има заместители - грузинска лютеница. Изобщо не е застъпена на пазара”, казва Дмитрий Друмев.
За три години ще атакуваме пазарите на Русия и Обединените арабски емирства с реклама на лютеница, имамбаялдъ, конфитюр от рози, праскови в захарен сироп.
„Чрез интернет сайтове, брошури, изложения, голямо влияние оказва пресата, в списания с над милионен мащаб. На руския пазар пак реклами, изложения, DVD дискове”, посочва Елена Александрова.
В кулинарните школи на Москва и Дубай ще бъдат подарявани и малки бурканчета с мостри, както и европейското и българското знаме, и информация за произхода на продукцията. С подобни методи преди година лютеницата проби на германския пазар.
„Необходимо е да насочим нашите усилия натам, защото интересът на Русия към българската земеделска продукция е огромен”, изтъква земеделският министър Димитър Греков.
Еврокомисията вече е избрала за изпълнител на проекта Сдружението на преработвателите на плодове и зеленчуци.