От компютърен софтуер до услуги, свързани с пътувания и продукти - предпочитанията на пазаруващите онлайн в Азия се променят бързи, показва проучване на Nielsen сред 30 000 души.

Азиатците са най-активно пазаруващите хора онлайн в света, според проучването, а дрехи, билети за самолет и хотелски резервации са сред най-популярните неща, които пазаруват. За сравнение през 2012 г. най-купуваните от тях неща са били телефони, както и компютърен и игрален софтуер.

Сингапурците са начело в класацията на потребителите, купуващи продукти и услуги, свързани с пътувания - 70% от тях планират да резервират билети за самолет или хотелски стаи онлайн в следващите шест месеца. Малайзия се нарежда на второ място в световен мащаб по резервиране на туристически обиколки и хотелски стаи онлайн, както и на трето място по резервиране на самолетни билети.

Недълготрайните стоки също набират популярност в електронната търговия в Азия, като Китай и Южна Корея водят в тази категория. Тяхната склонност да купуват козметика и хранителни продукти онлайн надхвърля средното световно ниво с по 20%.

Бебешките продукти също са доста популярни сред пазаруващите онлайн в Китай, като пелените и млякото съставляват близо половината от покупките.

Персоналните компютри си остават предпочитаната платформа за пазаруване онлайн от страна на азиатските потребители, с изключение на Тайланд, където мобилните телефони са предпочитани.

Използването на таблети също набира скорост, като потреблението е над средното ниво за онлайн покупки в цяла Югоизточна Азия, с изключение на Сингапур.

Пазарът на електронната търговия в Азия се очаква да достигне 1.47 трлн. долара до края на годината, или с 20% от 2013 г., според данни на eMarketer. Сигурността по отношение на кредитните карти обаче може да стане предизвикателство за растежа, особено в Югоизточна Азия.

Опасенията около предоставянето на информация от кредитните карти са големи в Азия. Пет от шестте държави, включени в изследването на Nielsen са над средното световно ниво по този показател.

Филипинците са най-внимателни, като 67% от тях демонстрират липса на доверие в онлайн плащанията, следвани от тайландците (62%), индонезийците (60%), виетнамците (55%) и малайзийците (52%). В световен мащаб средният процент е 49%.