Най-голямата китайска интернет компания - Alibaba Group Holding може да набере до 24.3 млрд. долара от листването си в САЩ, с което да се превърне в най-голямото IPO (първично публично предлагане) в историята, информира CNBC.

Компанията планира да предложи 320.1 млн. акции на цени от 60 до 66 долара, но при засилен интерес предложените акции могат да се увеличат.

Най-големите акционери в компанията планират да намалят дела си. Yahoo ще предложи малко над 8% от притежаваните акции, с което ще държи 16.3%, докато SoftBank ще предложи по-малко от 2 на сто от книжата си, за да остане с 32.4 на сто.

Alibaba е с пазарен дял от 80% от онлайн пазара в Китай, където нарастващият брой на интернет потребителите и разрастващата се средна класа създават добри предпоставки за по-нататъшен ръст.

До момента най-големите първични публични предлагания в САЩ са тези на Visa и Facebook, набрали 17.9 млрд. долара и 16.1 млрд. долара.

В световен мащаб начело са две китайски банки - Agricultural Bank of China и Industrial and Commercial Bank of China, набрали съответно 22.1 и 21.9 млрд. долара.