Щатският гигант в сферата на потребителските продукти Procter & Gamble обяви вчера голям спад в печалбата вследствие на обезценяване на стойността на активи и обяви намерение да продаде марката батерии Duracell.

P&G, сред чиито марки са шампоана Pantene, прахът за пране Tide и други популярни потребителски продукти, обяви 2.01 млрд. долара тримесечна печалба, или с 34.2% по-малко в сравнение с миналата година. Резултатът е за първото тримесечие на финансовата 2015 г. за компанията.

Най-голямата причина за по-малката печалба са 932-те млн. долара понижаване на стойността на марката Duracell, която P&G планира да продаде.

През август гигантът продаде дела си в базирано в Китай смесено дружество за батерии като първа стъпка от излизането от Duracell.

P&G, която е обявявала, че ще продаде Duracell, обмисля дали да го направи чрез отделяне на марката в отделна компания или чрез директна продажба.

Компанията обяви 0.2% спад в приходите за тимесечието до 20.79 млрд. долара, което е малко под очакваните от анализаторите 20.83 млрд. долара.