Как четири жени предприемачи постигат баланс в живота си
Работодателите и предприемачите си приличат по това, че са се борили за постигането на успешен баланс между работата и личния живот. При условията на съвременния бързопроменящ се начин на живот тази задача става все по-трудно постижима.
Женският ген Y може би притежава уникална способност да постига баланс. Дамите се чувстват комфортно в сферата на технологиите и не смятат, че е странно последното нещо, което поглеждат, преди да заспят, да е смартфонът им, а сутринта, когато се събудят – първото.
С други думи, женският пол има навика да бъде онлайн и да поддържа постоянна връзка едновременно в личния и в професионалния живот.
Ако се намирате в точно такава ситуация, да търсите баланс между кариерата и семейството, отделете няколко минути, за да получите съвети от тези четири жени-предприемачи, които са напълно наясно с това колко е важно да поддържаме баланса работа-семейство.
Научете се да делегирате
Денис Блейсвик, главен изпълнителен директор на The Я3 Agency, дава съвет, който вярва, че е критично важен за жените, които искат да постигнат баланс в живота. „Можете да правите каквото искате, но не можете да правите всичко”, казва Блейсвик.
„Бъдете реалисти относно това, което можете да свършите”. Тя също така съветва да се запитаме какви задачи можем да делегираме на други хора, за да спестим енергия и време. „За да станете по-добри е важно: а/ преценяването на това кое е важно да се направи, б/ ключът се крие в делегирането”.
„За мен най-голямото предизвикателство в балансирането на кариера-семейство е, че обичам това, което правя”, обяснява Денис. „Затова искам да го правя през цялото време. Аз обичам семейството си повече от бизнеса и искам да прекарвам повече време с него. Позволявам си да делегирам задачи до степен, която определям за благоразумна”, допълва Блейсвик.
Научете се да казвате „Не”
Шели Колинс е собственик на Clutter Contained и също има какво да сподели за важните неща в живота. „Честно казано, най-голямото предизвикателството пред жените, които искат да постигнат баланс между работата и семейството, се изразява в различните начини, по които другите хора искат да употребят времето ни”, казва Колинс.
„Понякога попадаме в капана на мисленето, че времето ни е неизчерпаемо, но като предприемачи знаем, че времето е най-ценният ресурс, с който разполагаме. Научаването да казваме „не” се оказва много важно”, допълва Шели.
Колинс предупреждава, че винаги може да се появи задача, която да изисква да й отделим внимание на момента. Но дали става дума за доброволчество, семейство, професионални контакти, лични дейност и т.н., трябва да се научите да приоритизирате.
„Жизнено важно е за дамите да преценяват всяка възможност и да отчитат ползите й спрямо цената, която трябва да платят за нея: времето”, заключва Колинс.
Вижте още: Финансите на пет реални жени - коя от тях ще се разори
Научете се да се грижите за себе си
Уанда Сийли е основател на компания за обучения и консултации. Тя вярва, че всяка една съвременна работеща жена изпитва трудности да отдели време за грижа за себе си.
„Повечето жени прекарват по-голямата част от деня си в офиса, работейки върху различни проекти. Вечер, когато се приберат, продължават да обмислят работните си задачи”, обяснява Сийли. Тя разполага с няколко съвета за жени, които са изправени пред това предизвикателство: потърсете малките отрязъци свободно време през деня.
Използвайте 5-10 минути за себе си. „Например, използвайте 5 минути, за да прочетете няколко страници от добра книга”, казва Уанда и допълва: отпразнувайте всяка своя малка победа – „съзнанието на работещата жена често е фокусирано не върху това, което е постигнато, а върху това, какво още остава да бъде направено.
Нарушете и прекратете този лош навик като в края на работния ден „прелистите” свършените задачи и си легнете с усмивка на уста”.
Третият съвет на Сийли е да искаме помощ. „Не се опитвайте да правите абсолютно всичко сами. Делегирайте задачи на колегите си в офиса или пък на партньора в живота си, дори и на децата”.
Научете се да приемате промените
Рохини Шах е собственичка на Blu Salt и вярва, че жените се нуждаят от това да разберат, че балансът между работата и личния живот „е постоянно движеща се цел”.
„Вашите нужди и нуждите на вашите деца се променят с времето. Едно дете, което към момента се нуждае от повече внимание, след време може да се намира в съвсем различно житейско състояние. Трудно е да се предвиди всичко, а това прави планирането доста трудно”, обяснява Шах.
Тя вярва също така, че жените имат практиката да се пренатоварват – във всяко едно нещо, което правят. „Трябва да се научим, че просто е невъзможно да правим всичко едновременно”, допълва Шах. Според нея, не е вярно, че жените трябва да правят всичко сами.
„Всеки избор изисква жертване. Когато се караме да мислим, че трябва да правим всичко, най-накрая ще се превърнем в много уморени жени”, заключва Шах.