Япония измества Швейцария и заема първо място в класацията на

FutureBrand, наречена Country Brand Index. Тя измерва репутацията на държавите като търговска марка по света.

От FutureBrand са разгледали 75 държави, като казват, че едва 22 от тях могат да бъдат разгледани като „търговска марка“, тоест дори името на държавата носи репутация, подобно на реномиран бранд.

На първо място е Япония. Потребителите я свързват с „уникалност“ и я асоциират с технологии, добро здравеопазване и образование.

Анкетираните определят Япония като най-голям експерт в областта на технологиите, потребителската електроника, автомобилите и иновацията.

На второ място тази година е Швейцария. Потребителите я асоциират с висок стандарт на живот, сигурност и добро здравеопазване и образование. Анкетираните я определят като лидер в областта на технологиите и иновациите. Страната е номер 1 в сегмент „луксозни стоки“. Тя получава точки за високоефектвна банкова система, бизнес среда, транспорт.

Големи марки, асоциирани с Швейцария са: Rolex , Nestle , Patek Philippe, Tag Heuer, Lindt.

Виж още: Apple е най-скъпата търговска марка в света

На трето място е Германия. Анкетираните я асоциират с думите: „бира“, „технологии“, „култура“, „автомобили“, „сигурност“.

Потребителите са я посочили като номер 1 при автомобилите. Марките, които се асоциират с Германия са Siemens , Adidas , Bayer, Volkswagen, Lufthansa.

САЩ са на номер 7, спрямо номер 8 миналата година.

Ето как изглежда топ 20:

1. Япония

2. Швейцария

3. Германия

4. Швеция

5. Канада

6. Норвегия

7. САЩ

8. Австралия

9. Дания

10. Австрия

11. Нова Зеландия

12. Великобритания

13. Финландия

14. Сингапур

15. Исландия

16. Холандия

17. Франция

18. Италия

19. ОАЕ

20. Южна Корея