Любимите въпроси за интервю за работа на 14 известни предприемачи
Някои интервюиращи много обичат да задават клиширани въпроси като „Коя е най-голямата ви слабост?“ или „Коя е най-силната ви страна?“ Други обаче считат, че те не носят кой знае какви отговори.
Някои шефове имат любими въпроси, които им дават много информация за кандидата.
Вижте любимите въпроси за интервю на директори на големи компании:
По скалата от 1 до 10 колко странен сте?
В Zappos държат на това хората да се забавляват и оценяват „малко лудост“, казва Тони Хсая, CEO на компанията.
За това той задава този въпрос на всеки кандидат. Важен е начинът, по който кандидатът ще отговори на въпроса, а не конкретната цифра.
Друг въпрос, който Хсая задава, е „По скалата от 1 до 10 до колко сте късметлия?“ Ако кандидатът каже, че няма никакъв късмет, това не е добре. На всеки се случват лоши неща, но не бива да изглежда все едно, че е някой друг ви е виновен.
Какво не успяхте да включите в CV-то си?
В своята книга The Virgin Way: Everything I Know About Leadership Ричард Брансън казва, че не е привърженик на традиционното интервю.
„CV-то е важно нещо, но ако ще наемаш хора само на базата на CV-то, защо трябва да губиш време за интервю?" Той обича да пита кандидатите „Има ли нещо, което не сте успели да включите в CV-то си?“
Как бихте се описали с една дума?
Това е въпрос, който задава Дара Ричардсън Херон, CEO на YWCA.
Тя казва, че обича хората да се замислят и да отговорят сериозно на въпроса.
Дайте ми пример, в който сте решили сложен аналитичен въпрос
Този въпрос е любим на Лазло Бок, HR директор на Google.
Така получаваш два вида информация, казва той. От една страна, виждаш как кандидатът общува в реалния живот, а от друга - разбираш кои неща той/тя опредяла като трудности.
Коя е вашата супер сила... или любимо животно?
Това е любим въпрос на Раян Холмс, CEO на HootSuite.
Неговата асистентка е казала, че любимото й животно е патицата, защото е спокойна на външен вид, но упорита и постига своето.
На колко години бяхте, когато започнахте първата си работа?
Хана Парамор, президент на рекламна агенция Paramore, казва, че това е един от любимите й въпроси.
Какво бихте направили, ако земята е нападната от зомбита?
Този въпрос задава Ашли Морис, шеф на верига магазини за сандвичи.
„Няма правилен отговор на въпроса, но е интересно да видиш как биха реагирали на този въпрос хората,“ казва той.
Разкажете ми за вашите провали...
Интересно е как човек може да говори и за неуспехите си, без да изглежда зле.
Този въпрос задава Джени Минг, CEO на магазина за дрехи Charlotte Russe.
„Не е необходимо да става въпрос за работа. Може да е някой житейски урок. Питам и „Какво направихте после?“ „Как преодоляхте това“ и т.н.“
Какво ви мотивира да станете от леглото сутрин?
Това е един от трите любими въпроса на Брад Джеферсън, CEO на Animoto.
Ако стоим тук след 12 месеца и празнуваме вашата една година с нас, за какво ще празнуваме? Какво ще сме постигнали?
С този въпрос Ранди Гарути, CEO на Shake Shack, разбира дали кандидатът е проучил компанията и разбира каква е ролята й, както и колко силно би желал да е част от нея.
Ако попитам хора, които ви познават много добре, кои са трите прилагателни, които ще ви опишат най-добре, какво ще чуя?
Това е въпрос от Мишел Пелузо, CEO на Gilt Groupe.
Интересно е какво мислят за вас хората, които работят с вас, човекът, който ви доставя пица, хората, с които сте били в гимназията.
Ако и трите прилагателни, които кандидатът каже, са много позитивни, тя му напомня, че някои от хората, с които тя ще говори, няма да го/я харесват.
Чук и пирон струват 1.10 долара, чукът струва с един долар повече от пирона. Колко струва пиронът?
Това е въпрос от Джеф Зуелинг, CEO и основател на Convertro. Много хора инстинктивно ще кажат, че пиронът струва 10 цента, което е очевидно грешен отговор.
Не е толкова важно да се даде точният отговор. „Искам да видя, че хората разбират, че 10 цента би бил прекалено лесен отговор. Ако беше толкова лесно, аз нямаше да ги питам,“ каза той.
Кажете ми нещо, което е вярно, но за което почти никой не се съгласява с вас.
Това е въпрос, задаван от Питър Тийл, един от основателите на PayPal. С този въпрос се тества способността на кандидата да мисли оригинално.
Помислете за един път, в който почти сте се отказали, но все пак сте устояли до край
Това е въпрос от Уейн Джексън от софтуерната фирма Sonatype.
Така той разбира до колко те са упорити и могат да се справят с тежки задачи.