Емблематичният за Samsung модел - Galaxy S5 се радва на много слаби продажби и не успява да достигне прогнозираните по-рано стойности.

От модела са били продадени 12 милиона броя през първите три месеца от неговото представяне, на фона на продажби в размер на 20 милиона броя за първите 68 дни при неговия предшественик – Galaxy S4.

Така продажбите на S5 са с около 40% под прогнозираните за първите три месеца.

В момента продажбите на модела отбелязват спад на много от пазарите, на които се предлага, според данни на изданието The Wall Street Journal. На практика САЩ е единственият пазар, на който продажбите на модела нарастват. В Китай, например, търсенето на смартфона е намаляло наполовина.

Южнокорейската компания не бе подготвена за подобен сценарий. Сега тя хвърля много средства за реклама, за да може да продаде произведените количества. Все по-усилено се говори и за промяна в мениджмънта на звеното за смартфони на компанията.

Новините идват по-малко от седмица, след като от компанията взеха решение да представят по-малко нови модели през следващата година, в усилията си да намалят разходите си и да се справят с понижаващите се печалби. Броят на новопредставените модели догодина се очаква да е с 30% по-малък.