Делът на Samsung в продажбите на смартфони продължава да пада
Южнокорейският производител на смартфони Samsung продължава да е най-големият производител в света, но делът му от световните продажби се понижава бързо.
През третото тримесечие от Samsung са продали 73.2 милиона смартфона, което отрежда на компанията пазарен дял от 24.4%, според данни на консултантската компания Gartner.
За сравнение, през същото тримесечие на миналата година компанията е продала 80.4 милиона смартфона, като е имала пазарен дял от 32.1%.
На фона на спада в продажбите на корейската компания, пазарът като цяло е регистрирал ръст в продажбите на смартфони, които в световен мащаб нарастват от 250.3 милиона през третото тримесечие на 2013 година до 301 милиона през настоящото трето тримесечие.
Сред най-печелившите това тримесечие е щатската компания Apple, чиито продажби нарастват от 30.3 милиона броя до 38.2 милиона през тази година.
Ръст в продажбите си отчитат и двата най-големи китайски производителя - Huawei и Xiaomi. Продажбите на Huawei нарастват с 4.3 милиона до 16 милиона, докато тези на Xiaomi се повишават от едва 3.6 милиона през третото тримесечие на миналата година до 15.8 милиона през това тримесечие.
От Samsung упрекват растящата конкуренция сред производителите за слабите си продажби през последните тримесечия. Продажбите на Samsung на китайския пазар са се понижили с 38.6% през изминалото тримесечие на годишна база.
Част от проблемите на компанията са свързани със слабото представяне на емблематичния модел Galaxy S5, който бе пуснат в продажба през април. Продажбите на модела до момента са с близо 40% по-малки от тези на неговия предшественик.
В същото време делът на операционната система Android се повишава през третото тримесечие - до 83% от всички продадени смартфони спрямо 82% преди година. Нараства и делът на iOS - до 12.6% спрямо 12.1% преди година, според данните на Gartner.