10-те най-мразени компании в САЩ
За да бъде наистина мразена една компания, трябва да отчужди голям брой хора. Тя може да дразни потребителите с лошо обслужване, да разстройва служителите си с ниски заплати и да разочарова Уолстрийт с ниска доходност на акциите си. Малък брой компании успяват да направят и трите неща.
Сайтът 24/7 Wall Street е изготвил класация на най-мразените компании в САЩ.
От изданието са използвали редица показатели, свързани с обслужването на клиентите, удовлетворението на служителите и представяне на цената на акциите.
Ето и кои са 10-те най-мразени компании в САЩ, според класацията:
10. Comcast Corporation
Comcast получава изключително ниски оценки при удовлетворението на клиентите, както за интернет, така и за телевизионната си услуга. Според проучване на Zogby Analytics, компанията има второто най-лошо облсужване на клиентите в САЩ.
Компанията обяви в началото на миналата година, че планира да се слее с конкурентната Time Warner Cable. Потребителите бяха разгневени от вероятността за още по-малко конкуренция в индустрия, която вече е неприятелски настроена към тях.
9. Wal-Mart
Малко са компаниите, които получават по-ниски оценки от Wal-Mart по отношение на удовлетворението на клиентите.
Това е най-големият непубличен работодател в САЩ с приблизително 1.4 служители. Wal-Mart също така често е обвинявана, че плаща на с;лужителите си изключително ниски заплати. Това обяснява и лошите й оценки от служители на сайта Glassdoor.com.
В много отношения проблемите около Wal-Mart разкриват различаващите се мнения, които много американци имат по редица въпрос. Например, Walmart продава продуктите си на ниски цени в цялата страна, но често е обвинявана, че вреди на местните компании там, където отваря магазини.
8. Spirit Airlines Incorporated
Spirit Airlines предлага забележително неприятно изживяване в индустрия, която вече е известна с дългите си опашки, скенерите, скритите такси, изгубения багаж и забавянията. Услугите и удобствата, които са включени в цената на билета при другите компании, се продават отделни при Spirit.
Авиокомпанията таксува пътниците за ръчен багаж и за това, че си носят бутилирана вода. Въпреки това, според доклад на Bloomberg от 2014 г., общата цена на Spirit остава най-ниска.
Много от клиентите на Spirit изглежда са готови да жертват малко удобства, за да летят на по-ниска цена.
Борсовият символ на Spirit на NASDAQ е SAVE (пестя). Говорителят на Spirit Пол Бери споделя пред 24/7 Wall St.: “Нещо, което потребителите ни казват, че е най-важно, е цената. Ние се конкурираме по цената.”
Вижте още: CEO-тата с най-лоша репутация в САЩ
7. Sprint Corp
Sprint разочарова много клиенти от години. В шестте тримесечия до септември 2014 г. Sprint е изгубила близо 2.6 милиона абонати. В резултат на това много служители на компанията изгубиха работата си, след като Sprint закри около 2 000 работни места.
Близо 21% от клиентите на Sprint не са особено доволни от своя мобилен оператор.
През 2013 г. японската телекомуникационна компания SoftBank купи мажоритарен дял в Sprint за 22 млрд. долара. SoftBank искаше да слее Sprint с T-Mobile US, но се отказа, след като стана ясно, че регулаторните органи няма да позволят подобно нещо.
Инвеститорите също няма как да са доволни. Акции на Sprint поевтиняват наполовина за последните 12 месеца.
6. Uber
Бързоразрастващата се Uber бе една от най-обсъжданите компании на 2014 г. Малко компании обаче са пораждали толкова полемики, колкото Uber.
В някои случаи недоволството срещу компанията идваше от шофьори на таксита. Uber редовно се сблъскваше със съпротива от страна на регулаторните органи в САЩ и Европа.
Регулаторите в редица градове в САЩ, както и в страни като Франция, Холандия и Китай, забраниха практиката на Uber, която позволява на всеки с кола да работи като шофьор и да вози пътници. Компанията преустанови и дейността си в Испания заради съпротивата там.
Някоиот от шофьорите на Uber, както и нейно клиенти, също имаха доста оплаквания срещу компанията.
Действията на някои от ръководителите й също бяха критикувани. Миналия ноември един от шефовете в компанията заяви на журналистка от BuzzFeed, че следи колата й.
През същия месец друг шеф сподели пред редактор на BuzzFeed, че Uber трябва да започне да изнамира лична информация за представители на медиите, които критикуват компанията.
5. Bank of America Corporation
Честно или не, Bank of America си остава доста непопулярна. Проучване на ACSI показва, че клиентите са доста недоволни от банковия гигант.
Неспособността да удовлетворява клиентите си не е единственият проблем на Bank of America. След като през април стана ясно, че банката си е открила счетоводна грешка, Федералният резерв я накара да спре програмаа си за обратно изкупване на акции и планирането увеличение на дивидента.
Банката също така се споразумя с Министерството на правосъдието да плати рекордните 16.65 млрд. долара глоба заради ипотечните си кредити, отпускани преди финансовата криза.
Цената на акциите на Bank of America остава почти без промяна в последните пет години, въпреки че в същия период индексът S&P 500 е нараснал с близо 80%.
4. McDonald’s Corporation
Ниските заплати са основен проблем в McDonald’s, като много от служителите твърдят, че заслужават по-добро заплащане. Заплащането в компанията по принцип е доста ниско, като средностатистическият служител получава средно по 8.25 долара на час, а касиерите прибират по 8.41 долара на час.
Освен проблемите със заплащането, компанията има затруднения и с това как е възприемана от клиентите в последните години. Нито една компания за бързо хранене няма по-ниска оценка в проучването за удовлетворяване на клиентите през 2014 г. според ACSI.
McDonald’s трябва да се справя и със сериозния спад в продажбите си. От компанията обвиха, че планира да опростят менюто си, за да ограничат спада.
3. DISH Network Corp
Над 20% от участниците в проучването на Zogby Analytics дават слаба оценка на DISH Network.
Поради продължаващите разгорещени преговори за договор между DISH Network и Fox, клиентите на DISH вече не могат да гледат Fox News или някакви други бизнес канали. Това затъмнение несъмнено се отразява негативно на задоволството на клиентите.
Това не е първият подобен случай за DISH в последните години. Преди време клиентите нямаха достъп до каналите на AMC Networks и Turner Networks, както за кратко и до каналите, които са собственост на CBS.
Клиентите не са единствените критици на компанията. Бивши и настоящи служители на DISH дават на компанията средна оценка от 2.7 в Glassdoor.com при максимална 5.
Вижте още: Компаниите с най-голяма разлика в заплащането CEO -служител
2. Sony Corp
Sony вероятно отчете по-тежък празничен сезон, от която и да била компания. През ноември стана ясно, че филмовото подразделение на компанията Sony Pictures Entertainment е било хакнато в отговор на един от предстоящите филми “Смъртносно интервю.”
Хакерите пуснаха филми на Sony, които още не бяха излезли по кината, данни за заплатите на шефове и личната кореспонденция между основни фигури в Холивуд.
Sony първо обяви, че няма да пуска филма по кината, но след като бе подложена на натиск, в крайна сметка го показа. Освен тази хакерска атака, PlayStation мрежата на Sony също бе хакната около новогодишните празници.
Проблемите на компанията обаче не свършват дотук. Sony работи на загуба от години, а изявленията за преструктуриране са вече почти ежегодни. Засега обаче те не дават резултат.
Подразделението за смартфони на компанията също понесе удари, като устройствата на Sony губят пазарен дял. Акциите на Sony, които се търгуват на Нюйоркската фондова борса, поевтиняват с над 30% в последните пет години.
1. General Motors Company
General Motors прекара по-голяма част от 2014 г. в отбранителна позиция, тъй като трябваше да се справя с редица изтегляния на автомобили заради сериозни проблеми. При последния такъв случай компанията обяви, че изтегля 2.6 млн. коли заради повреда в стартера, която може да е довела до 42 смъртни случая.
General Motors съобщи, че е изтеглила общо 34 млн. автомобила и има разходи за над 2.7 млрд. долара в това отношение за първите девет месеца на 2014 г.
Публичният отзвук от всичко това бе огромен. Министерството на транспорта глоби компанията с 35 млн. долара. Нещо повече, служители на GM са знаели за дефекта още през 2001 г.
От Reuters разкриха през април, че компанията е избегнала да реши проблема през 2005 г., въпреки че подмяната е щяла да струва 90 цента на автомобил.