Най-големият световен производител на алкохолни напитки – компанията Diageo, планира да изписва на етикетите на своите продукти допълнителна информация, като брой калории, протеини и мазнини в питиетата.

Така компанията ще се превърне в първата компания от сектора, която прави това. Сред произвежданите от компанията напитки влизат популярното уиски Johnnie Walker, водката Smirnoff и бирата Guinness.

Новите етикети ще се появят първоначално в САЩ.

Това е жест към потребителите, който няма да навреди на компанията, коментират пазарни наблюдателите. Въпреки че повечето алкохолни напитки не съдържат мазнини, те са доста калорични.

Например, един кен от бирата Guinness (480 мл.) съдържа 140 калории, според ирландския производител.

Към настоящия момент в ЕС няма изисквания към производителите на алкохол да предоставят подобна информация, като калории, мазнини и др., докато за хранителните компании, произвеждащи напитки, има такива изисквания.

Дали предоставянето на подобна информация, обаче, ще има ефект към ограничаване на консумацията на алкохол предстои да видим. Изследвания сред ресторантите сочат, че визуализиране на калориите няма ефект в промяна на избора на потребителите.