От 2-ри април 2015 г. вече ще можем да пътуваме до Летище София с метрото. Месец по-късно предстои да бъде пуснато и метрото до Бизнес парка.

Така подземната железница ще стигне до още 90 000 души, а метромрежата ще се разшири със 7.6 км и 7 станции. Двата участъка струват 119 млн. евро.

Средната цена на 1 км за подземната част е 17 млн. евро, а на надземната - 11.4 млн. евро с оборудването, инфраструктурата и ремонта на три булеварда, под които минава метрото.

Под земята от “Дружба” до ЦУМ и от “Младост 4” до там ще отнема само 16 минути.

Сега се строи и продължение на втората линия с още една станция до ул. “Сребърна”.

Тя трябва да е готова през юни 2016 г. Тази есен пък се очаква да започне и изграждането на централния участък от третата линия. Той ще започва от бул. “Вл. Вазов” и ще стига до “Красно село”. Трасето е 8 км и ще има 8 станции.

Участъкът ще се финансира от оперативна програма “Транспорт”, а в момента текат процедури за избор на строители и доставка на влакове. Според плановете през 2019 г. метромрежата трябва да е поне 48 км с 43 станции, а влакчетата ще обслужват над 40% от пътуващите с градски транспорт.

Според генералната схема за развитие на метрото, мрежата трябва да се състои от 3 диаметрално пресичащи града линии с разклонения в периферните им участъци.

Завършена, мрежата трябва да е 65 км и с 63 станции. Тогава метрото ще обслужва 60% от пътуващите с градски транспорт софиянци.