През последните 30 години милиардерът инвеститор и собственик на баскетболния отбор Далас Маверикс Марк Кюбан не само е създал собствени компании, но и е инвестирал в 120 чужди.

В своята книга „Как да побеждавате в спорта наречен бизнес," той споделя няколко правила, които предприемачите трябва да следват, за да успеят. Ето ги и тях:

1. Не създавайте компания, ако не ви е по сърце, това, с което ще се занимавате.

Големите суми пари и добрите връзки няма да са от значение за успеха на една компания, ако собственикът й няма желанието да смаже конкуренцията.

2. Не се вманиачавайте по стратегията си за излизане от компанията.

Нормално е да планирате един ден да продаде компанията си за голяма сума пари, но тази цел може да изкриви преценката ви за нея, казва Кюбан.

3. Наемайте хора, които пасват на фирмената култура на вашата компания.

Когато наемате хора трябва да се стремите да изградите екип с разнообразен опит и перспективи, но е важно тези хора да споделят основни ценности така че да работят заедно за една обща цел.

Вижте още: М. Кюбан: Седях гол на компютъра, докато чаках да стана милиардер

4. Разберете, че "продажбите лекуват всичко."

Кюбан споделя пред Business Insider, че най-важният урок, който научава, след като е навършил 30 г. е, че всяка компания, независимо от ръководните проблеми, може да се променя, ако си е създала клиенти."

"Ако генерираш продажби, можеш да имаш успешна компания," казва той.

5. Харчете щедро за наемането на служители, които ще играят съществена роля в компанията.

"Знайте в какво сте най-добри и се концентрирайте върху това да се страхотни в това, което правите," пише Кюбан. "Плащайте, за да наемате хора, които ще се занимават с основната дейност. Наемайте най-добрите. Извън тази основна дейност наемайте хора, които пасват на фирмената ви култура, но не ви струват много."

6. Не се притеснявайте за привилегиите още от самото начало.

Страхотно е, че Google осигурява на служителите си страхотна храна, масажи и скутери, но вашата компания не е Google. Когато започвате бизнес от нулата, заделяйте пари за напитки, евентуално кафе и някакви леки закуски в офиса, но харчете средствата си важните неща.

7. Използвайте отворен тип офиси.

Не тъпчете служителите си в кутийки и не се изолирайте от тях в отделен офис.

"Отвореният тип офиси позволяват на всички да са унисон с това, което се случва и поддържат енергията," пише Кюбан.

8. Използвайте технологии, които познавате.

Когато в компанията ви сте само вие и още няколко служители не се притеснявайте за софтуера и хардуера, които всички останали във вашата индустрия използват. Придържайте се към това, което познавате и преминете към по-добри продукти и стандарти, покриващи цялата компания след като сте си стъпили на краката.

Вижте още: Как един милиардер отглежда децата си, така че да не се глезят?

9. Внимавайте с йерархичната структура на компанията.

"Ако имате мениджъри, които отговарят пред други мениджъри в новосъздадена компания, ще се провалите," пише Кюбан.

Една нова компания ще се справя по-добре без усложнена офис политика.

10. Не прахосвайте пари, за да изглеждате готино.

Ако искате да направите няколко тениски с логото на компанията за вас и екипа ви, няма проблем, но не си мислете, че всички останали ще искат да ги носят.

"Ако хора от екипа ви посещават различни събития и част от работата им изисква да се движат на обществени места, няма проблем да направите тениски за тях, но ако си мислите, че някой друг ще ще се разхожда с поло с надпис YoBaby.com, тогава сте в грешка и нямате идея как да харчите парите си," пише Кюбан.

11. Не наемайте PR компания.

Кюбан е непреклонен, че една PR компания не може да помогне на една новосъздадена компания по никакъв начин, по който да оправдае парите си.

Ето какво пише той:

PR компанията ще се обади или ще прати мейл на хора в медии, които вие вече четете, на предавания, които вие вече сте гледали и на уебсайтове, които сте чели. Всичките те публикуват имейлите си за контакт. Когато попаднете на информация, свързана с вашата сфера на работа, намерете имейла на човека, който я е публикувал и му изпратете съобщение, представяйки себе си и компанията. Неговата работата е да намира нови неща. Той/тя ще предпочита да говори с основателя на компанията, отколкото да чете някакви PR материали. След като установите комуникация с този човек, вече можете да отговаряте на въпросите му за индустрията и да бъдете негов източник. Ако сте умни, ще ви използват.

12. Нещата трябва да бъдат забавни.

Направете така, че служители се наслаждават на работата си и не се изчерпват професионално.

Кюбан споделя, че в първата му компания MicroSolutions той раздавал банкноти от по 100 долара на хората от продажбите, когато отчитали рекорден месец, а екипът имал традиция периодично да посещава местен бар след работа и да пие шотове.