Тапите за морето свършват в началото на август
В петък ще започне ремонтът на моста на 8 км на АМ „Хемус“. Средствата за него бяха осигурени на заседанието на Министерския съвет днес. Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в предаването на bTV „Лице в лице“. За него ще са необходими 4 млн. лв.
Трябваше да се осигури финансиране, защото не е ремонтиран от много време, допълни тя. Лиляна Павлова съобщи, че старите участъци на магистралите не са ремонтирани от 30 години. След като средствата за техния ремонт вече са осигурени, той ще започне веднага.
Ще бъде обезопасен както мостът при Елешница, така и всички други мостови съоръжения с отворени фуги. Платното на този виадукт е затворено от един месец, защото е опасно заради повреди в платното и бетоновата основа.
Нямаше как да допуснем толкова коли да преминат по него в критичен момент, заяви тя по повод образувалото се задръстване на магистралата през последния от празничните дни и се извини на шофьорите за причиненото неудобство. Съгласуваната с КАТ организация на движението беше максимално възможната, каза още министърът.
Поетапно ще затваряме участъците от 5 км до 10 км, от 60 км до 90 км, от 112 до 130 км на АМ „Тракия“, както и повечето от участъците на АМ „Хемус“, особено тези в участъка Шумен-Варна, които са в най-тежко състояние. Общо 80 км от двете магистрали ще бъдат качествено изцяло реконструирани, така че да отговарят на изискванията, обяви Лиляна Павлова.
Във всички останали участъци, където има мостови съоръжения на двете магистрали, ще се подменят изцяло техните основи и ще се прави хидроизолация. Ще бъде довършен ремонтът на моста „Бебреш“ на АМ „Хемус“ и двата виадукта на 61 км и 67 км на АМ „Тракия“, които са започнати, но не бяха довършени.
Ремонтът в тези участъци ще бъде направен по график. В участъците, които затваряме, движението ще е двупосочно с ограничена скорост от 60 км/час. Срокът за завършването на виадуктите е 1 ноември, каза министърът и допълни, че ще бъде направено всичко възможно участъците на магистралите извън тях да са в максимална степен готови до 1 август.
Според регионалния министър изграждането на автомагистрали след 2020 г. ще се финансира само от националния бюджет или чрез публично-частно партньорство. Затова е важно да бъдат завършени магистралите „Струма“ и „Марица“, а чрез спестявания от тях и участъци от АМ „Хемус“.
Според последната програма на строителите участъкът между Сандански и Кулата на АМ „Струма“ трябва да бъде готов до 1 август, съобщи тя.
„Спряхме строителството на хотел „Вероника“ в курортен комплекс „Слънчев ден“. Поканихме външни експерти, представители на професионалните камари, които да направят експертиза на място за причините, довели до срутването на сградата, и на документацията по проекта дали е правилно поддържана, дали е имало необходимите мерки за обезопасяване, дали те са правилните, защото това е свлачищен район със специален режим.
Има издадено разрешение за строеж от община Варна, дейностите са съгласувани, но е важно да се провери как са изпълнявани. До края на месеца ще излезем с детайлен доклад и предписания“, каза министърът.
Тя уточни, че разрешението за строеж е издадено от Община Варна и затова строителният контрол за обекта трябва да бъде осъществен от нея. Тъй като той попада в свлачищен контрол, министерството има ангажимент по предварително съгласуване на проектите.
Ще проверим не само общинската служба по строителен контрол, но и строителния надзор и инвеститорския контрол дали са си вършили работата и ако има нарушения те ще бъдат санкционирани, каза още Лиляна Павлова.
Според поетия ангажимент още преди няколко седмици направихме предложения за промени в Закона за устройство на територията. Предлагаме затягане не само на контрола по време на строителство, но и на незаконното строителство и това в свлачищни райони. Част от предложенията ни касаят възможност за двуинстанционно обжалване на някои процедури, посочи министърът.
Тя обърна внимание, че Министерството на околната среда и водите е институцията, която трябва да каже има ли дюна на плажа и каква е тя. От тази година ще стартираме концесионна процедура за два еко плажа „Корал“ и „Делфин, информира Лиляна Павлова и подчерта, че изискванията за тях ще бъдат завишени. Няма да позволим строителство върху дюните, каза тя.
Къмпинг „Юг“ съществува много отдавна. Той, заедно с цялата територия, през 2004 г. е обявен за урбанизирана територия. За него има издадено разрешение за строеж от главния архитект на Царево на база одобрен подробен устройствен план, обясни министърът.
Тя припомни, че ДНСК спря строителството там и на плаж „Корал“ още през 2012 г. заради липса на ОВОС и на оценка на съответствието. Съдът отмени разрешението за строеж за плаж „Корал“. За Къмпинг „Юг“ друг състав на съда се произнася, че компетентно е МОСВ, според което там няма дюни, и разрешението за строеж остава в сила.
С министър Василева се договорихме да направим междуведомствена работна група, в която да поканим екипи на БАН, МОСВ и Агенцията по геодезия, картография и кадастър. Те ще направят ново заснемане. Проверката ще трябва да препотвърди становището за наличие или липса на дюни там, съобщи Лиляна Павлова.