Samsung Electronics си върна титлата на най-големия производител на смартфони в света, според ново проучване, чиито резултати бяха публикувани вчера.

Южнокорейският гигант е доставил 83.2 млн. смартфона в световен мащаб през първото тримесечие на 2015 г., осигурявайки си 24% дял от пазара на смартфони, според проучване на компанията Strategy Analytics.

Пазарният дял на компанията намалява, в сравнение с година по-рано, когато е бил 31%, но въпреки това е по-голям от пазарния дял на Apple, който възлиза на 17.7%, след като щатската компания е доставила 61.2 млн. смартфони през първите три месеца на годината.

Делът на производителя на iPhone нараства, в сравнение с година по-рано, когато е бил 15.3%, но се свива, в сравнение с четвъртото тримесечие на 2014 г., когато е бил 19.6%, според Strategy Analytics.

Резултатите разменят местата на компании в класацията по продажби за предходното тримесечие. Според проучване на Gartner популярността на iPhone 6 е помогнала на Apple да изпревари Samsung като най-големия производител на смартфони с света през четвъртото тримесечие на 2014 г.

Apple продаде 74.8 млн. смартфона iPhone през четвъртото тримесечие на 2014 г., отчитайки най-доброто тримесечие в историята си. Този резултат също така й осигури 20.4% дял от световния пазар на смартфони, според Gartner. За същия период делът на Samsung пада от 29.5% до 19.9% при продадени 73 млн. смартфона.

Завръщането на Samsung на първото място идва, въпреки че IT и мобилният бизнес на компанията отчита 57% спад на годишна база в оперативната печалба за първото тримесечие. От Samsung не разкриват точния брой на продадените смартфони, но според анализатори, компанията е доставила 82 млн. смартфона за първото тримесечие, в сравнение с 89 млн. година по-рано.

Данните на Strategy Analytics не включват продажбите на Galaxy S6 и S6 Edge, които излязоха на пазара по-рано този месец. От Samsung прогнозираха рекордни продажби на Galaxy S6 и твърдят, че смартфоните се продават по-бързо, отколкото компанията смогва да ги произвежда.

Проучването на Strategy Analytics показва, че на пазара на смартфони основни играчи продължват да са само двама. Lenovo-Motorola, чието сливане бе финализирано през октомври, отчита пазарен дял от 5.4% с доставени 18.8 млн. смартфона. Зад Lenovo се нарежда Huawei с 5% пазарен дял и 17.3 млн. доставени смартфона.