За първи път в историята американците са осъществили повече уеб търсения през мобилни телефони, отколкото през персонални компютри, сочат данни на Google. Това кара рекламодателите да търсят нов тип реклами, насочени към повече мобилно присъствие.

Виж още: Бум в мобилната реклама през следващите години

Според данни на Google, повече търсения през смартфони са направени в 10 страни, сред които са САЩ и Япония (компанията не е оповестила кои са другите осем страни).

Изнесените факти карат рекламодателите да мислят за нови начини как да повишат мобилното си присъствие и да карат потребителите да правят покупки, докато ползват смартфоните си.

Специалистите прогнозират, че съвсем скоро ще бъдем атакувани от много повече реклами, докато сърфираме в различни сайтове или ползваме различни безплатни приложения.

Потребителите, които не искат да бъдат обезпокоявани от реклами, могат лесно да инсталират програми за блокиране на рекламите на своите устройства.

На този етап усилията на Google за визуализиране на реклама са насочени в три направления при осъществяване на търсения – здравно, автомобилно и ипотечно. Тепърва реклами ще бъдат визуализирани и при други търсения.