Все повече водещи рекламодатели по света заделят все по-голяма част от рекламните си бюджети за мобилна реклама. Facebook продължава да се облагодетелства и е големият печеливш от този тренд.

Компанията допринася за една трета от ръста на дигиталната реклама в САЩ за пето поредно тримесечие през първите три месеца на годината, според анализ на инвестиционната банка Morgan Stanley.

Виж още: Facebook тества собствена търсачка

Бизнесът на Facebook се ускорява в условията на забавяне на темповете на нарастване на дигиталната реклама.

“С все още ниските си цени и водеща в сектора платформа, Facebook е основният играч, облагодетелстващ се от тренда към преминаване към мобилна реклама“, се казва в доклада на Morgan Stanley.

И макар все още Google да е с по-големи приходи от реклама, цифрите сочат, че Facebook е на път да доминира в сегмента в близко бъдеще.

През следващите месеци и години ръстът в онлайн рекламата ще се предопредели от мобилните и видео-рекламите. Facebook регистрира три пъти повече приходи от Google в тези направления.

Facebook сериозно подсилва позициите си по отношение на видео съдържанието, до голяма степен за сметка на другия голям играч в сектора - YouTube.