Следващата Toyota или GM може да е от Китай
Китайските автомобилни производители са почти непознати извън пределите на страната, но според специалистите, след десет години шансовете да се возите в китайска кола са много големи.
„Китайските автомобилни производители са инвестирали сериозно в научно-изследователска дейност през последните пет години и в момента създават много по-добри продукти“, коментира Тони Танг, кредитен анализатор в Standard & Poor's.
Виж още: Ето как изглежда първия китайски суперавтомобил
„Според нашите прогнози, един или повече китайски производители ще стане световна марка през следващото десетилетие“, допълва още Танг, цитиран от CNBC.
Танг идентифицира шест китайски производителя, които биха могли да пробият на международните пазари в следващите пет до десет години - SAIC Motor, Dongfeng Motor Group, Chongqing Changan Automobile, Beijing Automotive Group, Great Wall Motor и Zhejiang Geely Holding Group.
Тези производители са изключително обещаващи по отношение на марка, качество, дистрибуция и маркетинг
До този момент китайските производители са изключително зависими от международните си партньори по отношение на въвеждане на нови технологии и дизайн. Те също така изпитват сериозни трудности по отношение на разпознаваемостта на марките им, в сравнение с международните си конкуренти.
Сериозни резерви сред международните потребители са налице и по отношение на качеството на продуктите на китайските компании.
„Сред посочените компании SAIC е единствената със задоволителен рисков профил поради стратегията й за непрестанно подобряване на качеството на продуктите“, коментира Танг. Тя е и компанията с най-голям обем произведени автомобили, като през изминалата година е произвела 4.5 милиона броя.
По-нататъшни инвестиции в технологии и развитие на продуктите им ще са необходими, за да се отключи потенциалът за ръст на компанията, според анализаторите на S&P.
„Ще са необходими между три и пет години за китайските автомобилпроизводители да представят подходящи конкурентни модели за световните пазари“, прогнозира Танг.
Със забавянето на продажбите на автомобили в Китай, производителите ще трябва да поглеждат все по-често към международните пазари за нови бизнес възможности.
Ръстът на продажбите на автомобили в Китай се е забавил до 6.9% през изминалата година спрямо 13.9% година по-рано.