10 мини навика, които ще ви донесат повече успех в работата
Аристотел е казал: "Ние сме това, което правим непрекъснато. Следователно съвършенството не е отделен акт, а навик."
Аз съм напълно съгласен с това, пише американският автор Бърнард Мар в LinkedIn. Успехът рядко идва от едно-единствено действие, а по-скоро от кулминацията на малки действия, извършвани с времето.
Така че пригаждането на ежедневните ви навици да ви подготвят за успех е добра стратегия, която всеки, на всякакво ниво може да използва.
Вижте 10 навика, които са добро страхотно начало:
1. Изключете известията на телефона си. Всичките тези писукания и изскачащи по екрана известия са невероятно разконцентриращи. Разбираемо е да не искате да изключите телефона си напълно, докато сте на работа, но поне изключете известията. Ще бъдете шокирани от това колко повече неща ще свършите, когато не проверявате телефона си на всеки 10 секунди.
2. Организирайте се. Ако бюрото и папките ви са подредени, ще губите по-малко време в търсенето на разни неща и ще имате повече време, за да работите продуктивно. Отвъд очевидните ползи, това също така ще ви направи да изглеждате по-организирани и успешни.
Следващият път, когато шефът ви се отбие, за да си поговорите, той няма да вижда разхвърляните листа по бюрото ви и опаковки от енергийни барчета, а работното място на някой, който държи нещата под контрол.
3. Добавяйте време към списъка със задачите си за вършене. Създаването на списък с неща за вършене, само по себе си, е добро, но нещата, които имат срок за вършене, е по-вероятно да бъдат свършени. Един лесен начин за това е като зпаисвате приблизително колко време смятате, че ще ви отнеме всяка задача.
След това лесно можете да видите коя от тях да вместите в деня си и да направите по-точни оценки за това кога ще можете да завършите даден проект или задача. Направете следващата логична стъпка и вкарайте задачите в деня си. Така винаги ще знаете по какво трябва да работите.
Вижте още: 9 начина, по които губенето на време може да подобри кариерата ви
4. Прилагайте двуминутното правило. Това е доста известно правило за продуктивност, според което, ако дадена задача отнема по-малко от две минути, трябва да вършите веднага. Какво обаче може да се направи, ако цялата ви сутрин отива в изпълнението на двуминутни задачи?
В такъв случай отделете два периода за такива задачи през деня. Дайте си час за целия ден – половин час, след като пристигнете на работа, и половин час преди да си тръгнете. Тогава можете да изпълнявате тези задачи (като отговаряне на имейли, телефонни обаждания), така че да отпаднат от списъка ви за следващия ден.
5. Направете така, че по-трудно да се поддавате на лошите си навици. Какъвто и да е лошият ви навик (хапване на сладки неща от машината, бърборене с колеги или обяд на бюрото ви), правете всичко по силите си, за да се поддавате по-трудно на него.
Спрете да носите пари за машината с лакомства, планирайте срещи за времето, когато се отдавате на сладки приказки с колегите си или пък посещавайте места около офиса, където да обядвате.
6. Работете на пориви; почивайте навън. Проучванията показват, че хората работят по-добре на кратки концентрирани пориви. Разберете какъв е вашият идеален период за работа (по принцип е между 20 и 55 минути), след което засечете времето, за да направите почивка, когато то изтече.
След това излезте навън за 5–10 минути. Ставането от компютъра, движението и дишането на чист въздух ще ви освежат и така по-лесно ще се върнете отново към работата.
7. Назначете се за служител по повдигането на настроението. Пускайте имейли до всички, когато някой черпи в залата за почивки. Носете кафе и понички на срещите. Да ви харесват е страхотен начин да завържете важни контакти, да изпъкнете в положителна светлина и като цяло да сте по-успели.
Лесно е да направите просто една допълнителна стъпка, за да бъдете по позитивни и като цяло да се харесвате повече във вашия екип и компания.
Вижте още: 10 фрази, които успелите хора избягват (а неудачниците използват)
8. Обновете външния си вид. По дрехите наистина посрещат, до някаква степен, тъй като така човек прави по-добро първо впечатление и изглежда по-успял с обновен гардероб.
Ако не можете да си го позволите, купете си нови дрехи, които са малко по-хубави от настоящите ви. Ако и това не може да стане, гледайте дрехите ви да са идеално изгладени; носете вратовръзка, ако обикновено не го правите; лъскайте обувките си; поддържайте прическата си; обръщайте внимание на стойката си и т.н.. независимо дали някой друг забелязва, дали изгледате добре или не, вие ще се чувствате по-добре и ще излъчвате по-голяма увереност.
9. Концентрирайте се върху дългосрочните си цели. Може да изглежда лесно да се каже, но ако не държите на преден план дългосрочните си цели, вероятно ще се занимавате незначителни подробности от ежедневието и ще ги пренебрегвате.
Сложете целите си на място, където можете да ги виждате, след което вземайте ежедневно решения въз основа на това дали те ви приближават към дадена цел или не.
10. Усмихвайте се. Звучи ви глупаво? Не е. Да бъдат позитивни е една от основните черти на успелите хора. Дори и ако не се чувствате особено положително настроени, усмивката на лицето ви може да подмами тялото ви (и разума) да станете по-позитивни.
Освен това, така ще изглеждате по приятелски настроени и ще ви харесват, което е поредната предпоставка за успеха. Това също така ще ви накара да се чувствате по-добре. Печеливша ситуация за всички.