Група Бош, водещият световен доставчик на технологии и услуги, приключи финансовата 2014 г. в България с продажби в размер на близо 53 млн. лв. (27 млн. евро), отбелязвайки значителен номинален ръст от 35%.

“Бош засили позициите си в България, изпреварвайки средния ръст на пазара. Очакваме тази тенденция да продължи и през 2015 г. Прогнозираме повишаване на търсенето на нашата „техника за живота”, заяви Михай Болдижар, генерален директор на Роберт Бош ЕООД.

Чрез придобиването на ProSyst, компания със 110 служители в София и Кьолн, Германия, Бош направи още една важна стъпка в развитието си в България. “Закупуването на ProSyst значително увеличава обхвата на нашия бизнес в страната. Тази сделка ще помогне на Бош да играе още по-важна роля на разрастващия се пазар за „Интернет на нещата“, добави Болдижар.

ProSyst е компания със специализация в разработката на междинен и интеграционен софтуер за „Интернет на нещата”. Този софтуер улеснява взаимодействието между свързаните устройства в умния дом, мобилността и индустрията в съвременния дигитален свят (известна още като „Индустрия 4.0”).

Освен това, позициите на Бош в областта на „Интернет на нещата” и домакинските уреди бяха засилени и чрез цялостното придобиване на BSH Hausgeräte GmbH (преди – BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH) в началото на тази година.

Към 31.12.2014 г. Група Бош има 50 служители в България. С придобиването на ProSyst през м. април 2015 г., техният броят нараства повече от два пъти. В България Бош е директно представен с три от четирите си бизнес сектора – „Автомобилни технологии“, „Потребителски стоки“ и „Енергийна и сградна техника“.

През 2015 г. Група Бош очаква глобален ръст на продажбите от 3 до 5% (след коригиране на ефекта от курсовите разлики). На проведената наскоро годишна пресконференция в Германия председателят на Управителния съвет на Бош Фолкмар Денер заяви: “Утвърдената ни икономическа и технологична сила в редица бизнес сектори ни позволява да се насочим към нови пазарни сегменти“.

Свързваните с интернет продукти и услуги са във фокуса на бъдещия бизнес на компанията. “Ние стимулираме свързаността във всички бизнес сектори и играем активна роля в нейното развитие,“ добави Денер. През 2014 г. Бош пусна на пазара много нови продукти и решения за интернет свързаност.

Сред тях са софтуерните решения за свързаните с интернет интелигентни отоплителни системи, сгради, индустрия и транспорт. С цялостното придобиване на BSH Hausgeräte GmbH и Robert Bosch Automotive Steering GmbH, Бош засили позициите си в областта на умния дом и автоматизираното шофиране.