Всички модерни специалисти, които се трудят на дигиталния пазар, знаят, че интернет е бъдещето. За традиционния бизнес обаче рекламата онлайн продължава да бъде само част от огромните бюджети, които харчи за телевизионни клипове.

Това ще се промени през 2019 година. Съвсем скоро консултантската компания “ПрайсУотърхаусКупърс” публикува изчисленията си, според които рекламата в интернет, донесла през 2014 г. приходи от 49.45 милиарда долара в САЩ, ще се увеличи до 83.89 милиарда долара през 2019 г.

Именно тази година ще отбележи голямата повратна точка в рекламата, като клиповете в интернет ще надминат телевизионните за първи път, пише вестник "24 часа".

Същевременно тв рекламата в САЩ се очаква да нарасне от 69.2 милиарда долара до 81.05 милиарда долара.

Промяната е логично следствие от новите потребителски навици. След като хората прекарват все повече време с мобилните си устройства, рекламодателите се стремят да увеличат значително присъствието си там.

Именно заради това от всички рекламни формати в интернет точно мобилната реклама ще нарасне най-много - от 640 милиона долара през 2010 г. до 38.85 милиарда долара през 2019 г.

Дотогава 2016 г. се очертава като най-доходоносната година за американските телевизии - ще излъчват летните олимпийски игри в Рио де Жанейро и президентските избори в САЩ.

И при нас би трябвало да е така, защото освен олимпиадата, която по традиция се излъчва от БНТ, и в България ще има президентски избори. Всички обаче се надяват доходоносна откъм реклами да е още тази година заради местните избори наесен (25 октомври), когато вероятно ще има и референдум.

Както навсякъде по света, и тук в медиите се вливат партийни пари под формата на предизборни реклами.

Следващите парламентарни - става въпрос за редовните, ще са през 2018 г. и току-виж партиите да решат да увеличат присъствието си онлайн.

Не е много сигурно обаче кога българските реклами в интернет ще надвишат онези в другите медии. Причината е, че интернет все още е достъпен едва за половината население на България по данни на ООН и това се променя с много, много бавни темпове.

57% от населението у нас използват глобалната мрежа, а годишното темпо на ръст е от едва 1% - най-ниското в света. Близо 40% от населението в света днес имат интернет връзка. Преди двайсет години - през 1995 г., са били под 1%, според данните на Международния съюз по далекосъобщения и Отдела за населението на ООН.

Към 1 юли 2013 г. почти половината от световното интернет потребление е от Азия – 48.4%. Китай е държавата с най-много потребители - 642 млн. души през 2014 г., и представлява почти 22% от целия обем на потребление. С тези огромни цифри надминава следващите три страни в класацията, взети заедно - САЩ, Индия и Япония.

Сред първите 20 страни по използване на интернет Индия е с най-ниско покритие – едва 19%, но и с най-високо годишно темпо на растеж. Точно обратното се случва в САЩ, Германия, Франция, Великобритания и Канада. Там годишният ръст е бавен, но няма и закъде да се бърза, тъй като 80% от населението имат интернет връзка.

По достъп до интернет България е на 76-o място от 198 държави и с най-малък ръст на потребителите годишно - 1%. Само Швеция и Исландия имат същия минимален ръст, но там интернет ползват съответно 89.1% и 96.5% от населението.