Израстването на смартфоните до основно устройство за достъп до новини заплашва сериозно някои от най-големите информационни медии в света, сочи изследване Reuters Institute for the Study of Journalism (RISJ).

Много от големите информационни издания не успяват да намерят пътя към смартфоните, като основен източник на разпространение на информация сред потребителите, което може да доведе до сериозна загуба на позиции, се казва още в изследването.

Вижте още: 2019-та година интернет рекламата изпреварва телевизионната

Социалните мрежи и интернет-търсачките са сред най-използваните методи за достъп до новини през мобилните устройства.

Онлайн-рекламите също се понижават, след като потребителите, които прекарват половината от времето си, четейки новини, изразяват все по-голямо недоволство от така нареченото „спонсорирано съдържание“, се казва още в доклада на RISJ.

„Повечето хора харесват новините и ги четат, но не искат да плащат за съдържанието и не искат да виждат реклами около него. Те също така не искат да виждат новини примесени със спонсорирано съдържание“, коментира Размуст Клайс Нийлсен, директор на на RISJ. „Това означава, че наличният бизнес модел е под съмнение, дори за изданията намерили начин да построят своята база от потребители“, допълва още Нийлсен.

Само най-лоялните смартфон потребители използват приложенията на медиите, докато останалите разчитат на социалните медии, приложенията за съобщения и мобилни нотификации, за да четат новини онлайн, се казва още в доклада.

И докато две трети от потребителите на смартфони са смъкнали приложенията на медийни издания, само една трета от тях ги ползват на седмична база.

Четири от десет смартфон потребителя използват Facebook за да откриват, четат и гледат новини, както и да ги споделят на седмична база, което е близо два пъти повече от най-близкия конкурент на компанията Youtube и близо четири пъти повече от Twitter, според доклада на RISJ.

Смартфон потребителите стават много критични към рекламите и банерите, като повече от четири от 10 потребителя в САЩ и Великобритания използват софтуер за блокиране на рекламите.