Компанията Dollar Shave Club, която доставя самобръсначки на цена от 1 долар месечно по домовете, бе оценена на 615 млн. долара.

Базираният в Лос Анджелис стартъп е основан преди три години с идеята да открадне пазарен дял от гиганта в сферата Gillette.

Тогава главният изпълнителен директор Майкъл Дъбин обеща по-добри цени – за 1 долар на месец от Dollar Shave Club ви изпращат по пощата висококачествена самобърсначка. Той създаде и забавна реклама, която стана хит в интернет и има близо 20 млн. гледания.

Година по-късно компанията започна да продава мокри кърпички с аромат на мента на One Wipe Charlies и пусна нова видео реклама.

След това Dollar Shave Club започна да включва продукти като гел за коса и пяна за бръснене в месечните си пакети. Самобръсначките обаче си остават най-продавания продукт на компанията.

Дъбин споделя пред WSJ, че е успял да получи висока пазарна оценка за своя стартъп, защото приходите на компанията продължават да растат с бързи темпове, подпомагани до голяма степен и от маркетинговите умения на Дъбин.

През 2014 г. компанията е генерирала 65 млн. долара приходи, или три пъти повече от 2013 г., като вече има общо 2 млн. абонати, които ползват услугите й всеки месец и на два месеца.

Вижте още: Най-горещите технологични стартъпи в Европа

Този месец Dollar Shave Club набра 75 млн. долара финансиране. Парите ще бъдат използвани за разработването на продукта и за наемането на нови служители.

Подобно на много други технологични стартъпи, които отчитат бърз растеж, Dollar Shave Club все още не работи на печалба. Компанията превръща виралните си видеа в скъпи телевизионни реклами, като според WSJ харчи милиони долари всеки месец.

Конкуренцията на пазара на самобърсначки също така нарасна значително. Dollar Shave има много конкуренти - от Gillette до други подобни на нея компании като Harry's, която набра над 100 млн. долара финансиране и разполага със собствена фабрика.