„DEVIN Изворна вода“ отбелязва 10-ата си годишнина на българския пазар като бутилирана вода №1 в страната. По данни на Нилсен (ACNielsen1), „DEVIN Изворна вода“ е най-продаваната бутилирана вода у нас.

Данните са от месечни пазарни проучвания за категория „Бутилирана вода“ и се отнасят за продажби в обем към краен потребител на ниво пазар в България.

„Като пазарен лидер в сектора на бутилираните води „Девин“ АД и всеки един от нашите 527 служители подхожда с изключителна отговорност и грижа към потребителите, като се стремим винаги да предоставим най-качествените продукти, произведени и съхранени по най-добрия възможен начин.

Изключително сме горди с това, че нашите две марки „DEVIN Изворна вода“ и „DEVIN Минерална вода“ са спечелили доверието и се радват на популярност сред българските потребители“, коментира Томас Кренбауер, главен изпълнителен директор на „Девин“ АД.

През 2005 г. „Девин“ АД лансира първата бутилирана изворна вода у нас, като по този начин създава нов пазарен сегмент. „DEVIN Изворна вода“ е натурална, чиста, планинска вода от сърцето на Родопите, бутилирана директно, без каквато и да е обработка.

Тя предлага уникална комбинация от много слаба минерализация (82 мг/л) и същевременно много ниско съдържание на натрий (Na+) и флуор (F). Именно затова „DEVIN Изворна вода“ е подходяща за всекидневна употреба от хора от всички възрасти, включително от бременни и малки деца по препоръка от Българската педиатрична асоциация.

Тя е изключително подходяща за редуване с всички минерални води и при нисконатриеви диети. Бутилира се в сърцето на Родопи планина с оборудване от най-висок клас.

Производствените мощности са напълно обновени през 2008 г. с обща инвестиция от 9 млн. евро. В завода работят 5 цеха с 10 бутилиращи линии и обща производителност от 60 000 бутилки на час.

През 2014 г. „Девин“ АД инвестира в нов модерен склад на територията на производственото предприятие с капацитет 4000 палетоместа, който гарантира най-доброто съхранение на продукта. Продуктите с марка „DEVIN Изворна вода“ и „DEVIN Минерална вода“ преминават ежедневен качествен лабораторен контрол и регулярно се тестват от SGS Fresenius Institute.

Компанията непрекъснато инвестира в подобряване на производствените процеси. Само за 2014 г. капиталовите разходи са в размер на 7.3 млн. лв., а за периода 2010- 2014 г. надхвърлят 24 млн. лв.

От създаването си „Девин“ АД е лидер в иновациите:

• Първата българска бутилираща компания, която предлага големи опаковки за домашна консумация – 1998 г.

• Първата марка бутилирана вода, която сменя PVC бутилките с такива от PET – 2001 г.

• Първата марка, която лансира бутилирана изворна вода в България – 2005 г.

• Първата марка, която намалява теглото на PET бутилките си със средно 15% - 2008 г.

• Първата марка, лансираща овкусени води на българския пазар – 2009 г.

• Първата марка в Югоизточна Европа, която въвежда новия стандарт за капачки

• Първата българска бутилираща компания, която предлага вода в стъклени

• Първата марка бутилирана вода, която въвежда в производство Crystal PET – 2014 г.

„Девин“ АД активно развива и социалноотговорните си дейности. Компанията постоянно подкрепя разнообразни инициативи за промотиране на здравословния и активен начин на живот на национално и регионално ниво. Спонсорира Българската тенис федерация и уникалното състезание за младите спортни надежди в големия

От 2015 г. „Девин“ АД си партнира със Сдружение „Аз обичам водата“ и Факултета по обществено здраве при Медицински университет – София в съвместната инициатива – национална образователна кампания Н2Обичам, която цели да информира обществото за ползите от добрата хидратация.

„Девин“ АД, бизнес етика и спазване на законовите разпоредби: „Заедно със своите 527 служители, „Девин“ АД с гордост следва строги етични правила, прилага добри бизнес практики и стриктно спазва законите“, заяви изпълнителният директор на компанията Томас Кренбауер.

„Особено през последните няколо месеца сме клеветени, че прилагаме лоши практики и не се съобразяваме с българското законодателство. Каквито и да са целите и прикритите намерения на някои хора обаче, искам ясно да заявя, че сега и по всяко време дейността на „Девин“ АД е в пълно съответствие с българското и европейското законодателство“, каза Томас Кренбауер.

Въпреки неоснователните обвинения, фактът, че „Девин“ АД е в пълно съответствие с българското и европейското законодателство, е потвърден многократно от Министерство на здравеопазването, Комисията за защита на потребителите, Министерство на икономиката, Върховния съд на Република България, както и Генерална дирекция „Здраве и защита на потребителите“ на Европейския съюз.

По отношение на конкуренцията, Томас Кренбауер твърди: „Като член на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България (представляваща 70% от индустрията като обем) и на Европейската федерация на производителите на бутилирани води, и заедно с нейните стотици европейски членове, ние споделяме принципа за честна търговия и конкуренция.

Високо ценим и приветстваме конкуренцията на пазара на бутилирани води, но смятаме, че е справедливо да очакваме стриктно спазване на българското и европейското законодателство – това са същите условия, към които и ние се придържаме в работата си всеки ден“.

„За съжаление индустрията се изправя пред ситуация, при която нови играчи на пазара не спазват нормативните изисквания или нормативните изисквания не се прилагат от отговорните държавни институции. Индустрията е поставена в ситуация, в която компании, работещи напълно прозрачно и законно, трябва да се отбраняват от такива нови играчи на пазара, които не споделят същите законови принципи и се надяват да ги заобиколят, като се възползват от вакуума в прилагането на законодателството“, казва изпълнителният директор на „Девин“.

„Ние и Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки сме в процес на конструктивен и ориентиран към резултати диалог с отговорните правителствени институции, и сме убедени, че здравият бизнес разум, прилагането на директивите на ЕС и мотивацията за укрепване на бизнеса и инвестиционния климат ще надделеят“, допълни Томас Кренбауер.