Това може да е следващият спорт за милиарди
Япония и САЩ са във война, а предпочитаното оръжие са огромни биещи се роботи.
Този месец японската компания Suidobashi Heavy Industries прие предизвикателството от страна на щатския си конкурент MegaBots за дуел през следващата година между управлявани от хора роботи, въоръжени с оръдия, които изстрелват огромни топчета със скорост от над 160 км/ч.
Засега няма конкретни детайли какво би трябвало да направи един робот, за да спечели или изгуби битката, но основателят на MegaBots е убеден, че това може да сложи началото на спортна лига и на милиарден спорт.
"По отношение на приходите и колко мащабно може да бъде всичко това, смятам, че няма ограничение. Мисля, че лигата MegaBots, по която работим, ще се превърне в един от трите водещи спорта в света в рамките на 10 г. по отношение на гледаемост, приходи и ангажираност," казва Бринкли Уорън, съосновател на Megabots пред CNBC.
"Лигата MegaBot ще бъде подобна на Световното първенство за роботи и смятам, че точно тук нещата стават наистина вълнуващи."
В пуснато по-рано през годината видео американският екип показа своя робот Megabot Mark II, който тежи над 5 400 кг и предизвика Suidobashi. Японците отговориха с видео на техния робот Kurata, който тежи над 4 000 кг.
Състезанията с битки между роботи не са нещо ново и в миналото имаха своите почитатели. Телевизионното предаване BattleBots наскоро се завърна в щатската телевизия ABC, докато Robot Wars бе много популярно предаване във Великобритания през миналото десетилетие. В тези предавания състезаващите се създаваха собствени роботи с различни оръжия, които се биеха помежду си.
Уорън обаче има много по-различна визия за бъдещето на спорта.
"След 20 г. си представям някаква игра, която е смесица от футбол, американски футбол, бойни изкуства, бокс и пейнтбол – представете си Железния мъж в комбинация с Куидич от Хари Потър," казва предприемачът пред CNBC.
Дори и тази негова визия да се осъществи обаче, този спорт ще трябва да премине през сериoзни препятствия, за да набере популярност и да стане милиардна индустрия.
Спортът ще трябва да привлече сериозни рекламодатели, както и доходоносни сделки за телевизионни права, за да може да достига до повече хора. Освен това организаторите ще трябва да намират подходящи арени, където да се провеждат битките.