Ръстът на световните продажби на смартфни се е забавил до 1.9% през второто тримесечие на годината и възлиза на 304 милиона устройства, според данни на консултантската компания TrendForce.

Средният ръст на китайските производители е бил 15.6% през разглеждания период до 126 милиона броя, благодарение на силните продажби, свързани с китайския „Ден на труда“, се казва още в анализа.

Вижте още: Най-добрите смартфони до 300 лева

От TrendForce занижиха прогнозите си за ръст на продажбите на „умни устройства“ до 8.2% за тази година, спрямо предходните такива за 11.6%. Това е далеч под регистрирания през изминалата година ръст в размер на 26.5%.

Samsung си върна лидерската позиция от Apple, като най-голям продавач на смартфони в света през вторите три месеца на годината, като очакванията са южнокорейската компания да продаде общо 45 милиона устройства тази година.

Прогнозите са Apple да повиши продажбите си с 15% през тази година.

Слабите продажби на новия модел на LG – G4, са провокирали TrendForce да занижат прогнозите си и за този южнокорейски производител до ръст от 8% през тази година.

Huawei се превърна в най-продавания китайски производител, като компанията се очаква да регистрира продажби в размер на 100 милиона устройства през тази година.

Lenovo се очаква да регистрира спад между 20 и 30% в продажбите си през тази година, като се понижава до 6-то място в глобалната класация.

Другият водещ китайски производител Xiaomi се очаква да продаде 34 милиона смартфона през първата половина на годината, след проблеми, свързани с прегряването на новия модел Mi Note. Така компанията се очаква да е много далеч от целта си за продажба на 100 милиона устройства за годината. Според прогнозите продажбите й ще нараснат с 15% до 70 милиона броя.

Два други големи китайски производителя - OPPO и VIVO се очаква да са големите печеливши на тази година с ръст в продажбите си от над 30%.