Този свръхзвуков самолет ще прелита от Лондон до Ню Йорк за 1 час
Airbus е подала заявление за патентоването на свръхзвуков самолет, който ще може да прелита от Лондон до Ню Йорк само за 1 час.
Според The Telegraph предложението наскоро е било одобрено от щатската патентна служба, а според него самолетът ще използва три типа двигатели, за да лети на ръба на космоса и да достига скорости от над 4 000 км/ч, което е над три пъти повече от скоростта на звука.
Голямата височина, при която ще лети новия самолет, ще намали така наречения „звуков бум“, който самолети като Concorde например създаваха.
В патента е обяснено как самолетът ще излита вертикално, използвайки “най-малко един” турбодвигател, който ще се прибира в корпуса при достигането на свръхзвукова скорост.
Вижте още: Този самолет ще излита по невероятен начин
Ракетен двигател, задвижван от въглерод и кислород, след това ще спомага за това самолетът да се издига на височина от близо 30 000 м, която е доста по-голяма от височините, на които летят стандартните самолети, пише The Telegraph.
След като самолетът се издигне на желаната височина, един или повече реактивни двигатели, монтирани на крилете, ще го ускорят до максималната му скорост.
По-голяма част от полетите ще се осъществяват на ръба между космоса и атмосферата, но самолетът ще се снишава до традиционните височини при наближаването на дестинацията си.
В документацията за патента от Airbus са посочили, че самолетът ще прелита от Токио до Лос Анджелис за три часа.
Продължителността от 1 часа на полета от Лондон до Ню Йорк пък е значително по-кратка, в сравнение с тази на Mach 2 Concorde (3.5 часа).
Свръхзвуковата скорост на Concorde предизвикват такъв „звуков бум“ при преминаването на звуковата бариера и създава такъв шум, че много страни забраниха на самолета да лети над тяхна територия.
Според патента на Airbus обаче височината и позиционирането на самолета ще ограничават звуковия бум, давайки време на свръхзвуковите вълни да се разсеят в небето, преди да достигнат до земята.
Самолетът ще е с капацитет от едва 20 пътници, а повечето от тях се очаква да пътуват “по работа или да са VIP пасажери, които трябва да летят до друг континент и да се върнат в рамките на един ден.”