Падението на HTC
Тайванският производител на смартфони HTC, заедно с популярния си модел One, често попадаше в класациите на най-добрите Android смартфони. Не така добронамерени са инвеститорите обаче към акциите на компанията.
Акциите на HTC са загубили близо 60% от стойността си от началото на годината, а след спада им днес с нови 9.8% пазарната оценка на компанията в размер на 1.5 милиарда щатски долара вече е по-малка от разполагаемия от компанията кеш.
Вижте още: Цялата печалба от продажби на смартфони в един производител
Казано по друг начин, инвеститорите не намират никаква друга стойност в бизнеса на тайванската компания, освен в средствата, с които разполага.
“Кешът на HTC е едиственият актив на компанията, който има значение за акционерите“, според Калвин Хуанг, анализатор в Sinopac Financial Holdings, цитиран от Bloomberg. “Повечето от другите активи на компанията не трябва да се вземат в предвид, защото предстоят нови обезценки и марката няма никаква стойност“, допълва още специалистът.
Пазарната капитализация на HTC се е понижила близо 20 пъти от 2011 година насам заради неуспешната продуктова и маркетингова стратегия.
Загубата на конкурентни позиции за сметка на компании като Samsung и Huawei доведе до това, че производителят на модели като One, Butterfly и Desire излезе от топ 10 на доминиращите марки в Китай.
Прогнозите на компанията за третото тримесечие се оказаха с 48% под средните очаквания на анализаторите, следвайки тримесечие, в което продажбите се понижиха с 35% на годишна база.
Анализаторите не очакват компанията да излезе на печалба до края на 2017 година, като нито един от 22-ата специалисти с инвестиционни оценки за нея не препоръчват да се „купуват акции“.
Тайванската компания не разполага с дългосрочни задължения, но 34% от активите й са в запаси на нереализирани продукти. Те са се повишили с цели 60% за годината до края на юни. Продажбите на компанията са намалели с над 75% от тримесечието до септември на 2011 година.
Специалистите прогнозират по-нататъшна загуба на позиции спрямо китайските конкуренти на компанията, както и нови лоши резултати през следващите няколко тримесечия. Малцина са убедени, че усилията на компанията за обръщане на негативния курс и спасителната й програма за следващите две години ще са достатъчни.