Китайска компания си построи офис като дворец за 15 млн. долара
Защо лекарствата в Китай са толкова скъпи? Може би ще откриете отговора в следващите редове.
Преди няколко години Harbin Pharmaceutical Group Co., Ltd. - китайска държавна компания и втората по големина в страната за производство на лекарства по пазарна стойност, публикува на сайта си снимки, показващи вътрешността на офиса им в Харбин, в китайската провинция Хъйлундзян.
Снимките показват екстравагантен интериор в стила на Версайския дворец, който е невероятно разточителен, дори в коридорите. Те с дървена ламперия, инкрустации със златно фолио, кристални полилеи и мраморни колони.
Конструкцията на сградата и вътрешното обзавеждане струват на компанията повече от 93 милиона юана (15 милиона щатски долара).
Не е изненадващо, че снимките предизвикаха огромен скандал сред китайските потребители и доведоха до порой от критики. Възмутени клиенти заявиха, че "това е дворец, който е построен на болката на милиони пациенти".
Хората, живеещи в близост до сградата, също реагираха с гняв към снимките, настоявайки, че похарчените за разточителния офис пари е трябвало да бъдат изразходвани за решаване на канализационни проблеми във фабриката.
Няколко месеца по-рано компанията е обвинен за незаконно заустване на отпадъчни води, отпадъчни газове и промишлени отпадъци. По това време от ръководството й заявяват, че нямат пари, за да се справят с проблема.
Според годишния финансов доклад на фирмата за 2010 г., тя е похарчила 19.6 милиона юана (3 милиона щатски долара) за опазване на околната среда и 27 пъти повече за реклама. Данни на Министерство на финансите сочат, че компанията е реализирала печалба от близо 2 трилиона юана същата година.
Виждайки враждебната реакция, компанията отстранява сензационните снимки от интернет страницата си и заявява, че те са от музей на изкуството, който се намира в същата сграда, където е централата на компанията.
Шефът на Harbin Pharmaceutical обяснява, че той е разположен от четвърти до шести етаж и е създаден за насърчаване на културното развитие и показвайки социалната отговорност на компанията.
Когато го питат обаче защо фармацевтичната компания създава такъв интериор за музея, той не успява да отговори.
Фармацевтичните компании и болници в цял Китай са известни с това, че дават бонуси на лекарите, които предписват скъпоструващи лекарства или пращат пациентите си на високотехнологични изследвания.
Данни от Министерството на здравеопазването показват, че около 50% от общите здравни разходи в Китай са за покупката на лекарства, което е несъразмерно високо, в сравнение с други страни.
Вижте още снимки от офиса: