Ръстът в продажбите на смартфони през второто тримесечие на годината се е забавил до 13.5% на годишна база, което е най-ниската му стойност от 2013 година насам, посочиха изнесени данни на консултантската компания Gartner.

Продажбите в Китай са отбелязали понижение от 4% - още едно доказателство, че пазарът на умни устройства във втората най-голяма световна икономика е достигнал своя момент на насищане.

Вижте още: Кои характеристики в смартфоните ценят най-много потребитлите?

Въпреки забавянето, в Китай са били продадени 30% от смартфоните в световен мащаб, или 330 милиона броя, което прави пазара изключително важен, особено за производителите на смартфони от висок клас, като Apple.

Трите китайски производителя - Huawei, Lenovo и Xiaomi, попадат в списъка на най-големите световни производители. Продажбите на Huawei са се повишили с 46% на годишна база и дават пазарен дял на компанията от 7.8% спрямо 6.1% година по-рано. Ръстът в продажбите на компанията се е предопределил от силните продажби на международните пазари.

Lenovo остава на четвърта позиция, въпреки спада в продажбите на компанията от 14% през второто тримесечие, което инициира понижение на пазарния й дял до 5% към края на второто тримесечие спрямо 6.6% година по-рано.

Xiaomi отчита ръст в продажбите си от 28%, с което повишава пазарния си дял до 4.9%. Съвсем скоро компанията може да се превърне в четвъртия най-голям световен производител, изпреварвайки Lenovo.

Samsung остава най-големият световен производител на смартфони с пазарен дял от 21.9%, или с около 5% по-малко, в сравнение с преди година.

В противовес продажбите на Apple са нараснали с 36% през второто тримесечие на година база, което отделя на компанията пазарен дял от 14.6%.