Южнокорейският производител на потребителска електроника LG представи умен часовник от 23-каратово злато. Действието е част от усилията на компанията да се бори с умния часовник на Apple в луксозния сегмент.

Златният часовник ще струва само 1 200 долара, като ще бъдат произведени едва 500, всеки от които със свой уникален сериен номер. За сравнение конкурентът на Apple струва 10 000 долара.

Така компанията се ориентира по-скоро към продажбата на умните си часовници като бижута, насочени към потребителите с високи доходи.

През март щатският производител Apple представи направения от 18-каратово злато Apple Watch, насочен към богатите.

Продажбите на умни преносими устройства расте с главозамайващи темпове, макар и от относително ниска база. През второто тримесечие са били продадени общо 18.1 милиона устройства, или с 223% повече в сравнение с едва 5.6-те милиона устройство през сравнимия период на миналата година.

Най-голям играч в сектора все още е производителят на умни спортни гривни Fitbit, следван все по-отблизо от Apple.