Второто най-голямо първично публично набиране на капитал в света, след това на Alibaba, ще се осъществи от японската държавна пощенска компания - Japan Post Group.

Компанията планира да набере 1.4 трилиона йени (11.6 милиарда долара) на IPO-то си, което ще се проведе на 4 ноември.

Вижте още: Фалстарт при търговията с акциите на Alibaba

Мениджърите на първичното публично предлагане ще получат 1.7% комисиона за услугата си - или 191 милиона долара.

И макар сумата да е колосална, процентът на разхода е наполовина на средните за провежданите IPO-та от 2000 година насам и рекордно ниска за основно IPO на японския пазар.

Компаниите, които са ставали публични в Япония, са плащали средно 3.8% комисиона от 2010 година насам, според специалисти.

За сравнение, електронният онлайн търговец Alibaba плати 1.2% комисионна за първичното си публично предлагане, в което набра рекордните 25 милиарда долара през изминалата година, според данни на Bloomberg.

Първичното публично предлагане на Japan Post Holdings Co. и на банковото и застрахователното звено на компанията ще е най-голямото в Япония от 1998 година насам.

Водещи мениджъри на първичното публично предлагане са Nomura Holdings Inc. и Mitsubishi UFJ Morgan Stanley Securities Co. На тях се пада продажбата на около половината от акциите, които ще бъда предложени. Други имена сред мениджърите включват Goldman Sachs Group Inc. и JPMorgan Chase & Co.

Индивидуални инвеститори се очаква да получат около 70% от предвидените за продажба акции от държавната компания.