Всяка компания има свои правила за поведение в офиса. Безспорно има нужда от такива. Според Травис Бредбъри, президент на TalentSmart и съавтор на "Емоционална интелигентност 2.0,", често мениджърите стигат твърде далеч в опитите си да се справят с конкретен проблем, породен от един или няколко служители.

Вместо да намерят начин да се справят с конкретния случай, те въвеждат правила за всички в офиса. Предизвикват недоволство у служителите и в крайна сметка не постигат търсения ефект. Бредбъри дава няколко примера за такива идиотски практики.

Ограничаване на интернет

Някои компании забраняват определени сайтове, за които смятат, че пречат на служителите да си вършат работата. Типичен пример е Facebook. В някои фирми интернет е толкова строго контролиран, че хората трудно могат да направят най-елементарно онлайн проучване.

Facebook профилът на някой, който току-що сте интервюирали за работа, е много ценен източник на информация за него.

Абсурдни изисквания за идване и тръгване от работа и почивки

Хората се оценяват и получават заплата за свършената работа, а не за часовете, които са прекарали на бюрото. Когато започнете да критикувате хората за петминутно закъснение, все едно му казвате, че присъствието е по-важно от представянето.

С други думи, означава, че му нямате доверие. Не наемайте хора на работа, на които не вярвате.

Драконовска имейл политика

Някои фирми имат толкова ограничителна политика, че софтуерът на служебната поща е направен така, че за тема на писмото може да се избират варианти от падащо меню.

Тук отново нещата опират до доверието. Тези, които злоупотребяват, със сигурност ще намерят начин да заобикалят всяко правило.

Ограничено време за посещение на тоалетната

Да ограничиш времето на хората за основните им биологични нужди е все едно да им кажеш, че те са купчина роботи. Когато шефовете започнат да броят посещенията до тоалетната, служителите започват да броят дните си във фирмата.

А моментът, в който се наложи да донесете бележка от доктор, че имате нужда от по-чести посещения на тоалетната, е денят, в който трябва да си потърсите нова работа.

Въвеждане на система за оценка на представянето

Когато въведете единна система за оценка на служителите, правите тези три неща: оценявате неправилно представянето им, карате ги да се чувстват като едно число, пораждате несигурност и недоволство, тъй като служителите се страхуват, че могат да бъдат уволнени, ако не получат висока оценка.

Вместо това всеки човек трябва да бъде оценяват индивидуално и обективно - според постиженията и заслугите си.

Забраняване на мобилните телефони

Със сигурност има служители, които злоупотребяват с личните разговори по телефона през работно време. Вместо въвеждането на забрана за всички обаче, добрите мениджъри трябва да намерят начин да се справят с тези, които прекрачват границата, вместо да наказват добрите си служители.

Ограничаване на личните вещи и въвеждане на дрес код

Много фирми въвеждат правила какво може да държи служителя на бюрото си, като забраняват семейните снимки или бутилка вода например. Други път ограничават броя предмети, които може да има.

Въвеждането на дрес код пък е подходящо за училищата. В работата просто не работи. Там важат други правила. Наемайте професионалисти и те ще се обличат професионално.

Когато някой прекали, прекият му началник е човекът, който трябва да говори с него. В противен случай ще накарате всички да пожелаят друга работа на друго място, само защото мениджмънтът не е способен да се справи ефективно с решаването на казуси по чувствителни теми.