Пет признака, че сте изгубили ентусиазма в работата
Помните ли с какво силно желание започнахте сегашната си работа? Може би изпъкнахте още на първата среща на екипа, когато мигновено изразихте желание да се включите в новия проект? Или може би разработихте нова технология, която замени старата и неефективна, която се използваше от години?
Именно това е нещото, което ви помага да израснете в кариерата, тъй като доказвате, че искате да бъдете различен, че ви е грижа за ефективността на компанията и че сте отдадени на успеха на организацията. Но с времето дързостта угасва, чувствате се добре на позицията, която заемате и се оставяте на течението като всички останали.
Това не означава, че правите нещо лошо, но със сигурност не се стремите към развитие. Накратко, станали сте незаинтересовани.
Ето няколко признака, че ентусиазмът ви за работа се е изпарил:
Спрели сте да споделяте идеите си
Вероятно, когато започвате работа, искате да направите впечатление. Затова, когато видите, че нещо не работи добре или откриете иновативен начин на работа, с желание го споделяте с шефа или с екипа.
Но след време избирате по-лесния начин – да следвате тълпата. Може би идеите ви са срещали съпротива твърде често или сте свикнали с отдавна установените процеси в работата и ви се струва, че всяка промяна би била ненужен товар за екипа и за вас самите.
Не говорите, когато не сте съгласни
Когато искате да успеете, често искате гласът и мнението ви да се чуват. Затова говорите ентусиазирано, когато някой представя проект или идея, която мислите, че няма да проработи. Желанието ви обаче може бъде убито, ако не получавате реакцията, която очаквате или никой друг от екипа или хората, които взимат решенията, не се съгласяват с вас.
Независимо колко често давате гласност на мислите си, сякаш никой не ви чува. Така постепенно желанието за изразяване на мнение отстъпва пред отношението „щом искат да вземат грешно решение, да го направят“.
Вече нямате интерес да бъдете в крак с модата
Когато се чувствате удовлетворени от работата си, много лесно може да се откажете да учите нови неща. Ако отговаряте на изискванията, които имат към вас, защо трябва да отделяте от ценното си време и средства за придобиване на нови умения или в стремеж да бъдете на върха на модните тенденции в сектора.
Не поемате инициативата
Всеки нов служител се впуска в работата с ентусиазъм, прави всичко, което някой го помоли, бързо и с желание, дори сам предлага помощ на колегите си. Не след дълго обаче нещата се променят. Установява се рутината в работата и се отпускате.
Вместо да се придържате стриктно към списъка със задачи, оставяте всичко за последния момент. Нямате време или по-скоро мотивация да попитате дали можете да помогнете с нещо на колегите или на шефа.
Не сте мотивиране да развивате кариерата си
В началото търсите всяка възможност за растеж в кариерата. Независимо дали става въпрос за кандидатстване за по-висока свободна позиция във фирмата или за ревизия на заплатата. После всичко си идва на мястото.
Знаете как да се справяте добре със задачите си. Защо ви е тогава да се пробвате за обявената мениджърска позиция, която ще изисква повече отговорности?
Ако се разпознахте в това описание, значи е време да помислите как можете да промените ситуацията. На първо място трябва да разберете какво се скрие зад изпаряването на ентусиазма. Това, че вече се достигнали максимума на позицията, която заемате или това, че корпоративната култура на компанията пречи на развитието ви като обезсърчава раждането на нови идеи или не се съгласява с тях.
Можете да потърсите друга позиция в компанията, която ще ви сблъска с нови предизвикателства и ще ви върне първоначалната решителност.
Едно е сигурно, ако не направите нищо, ще бъдете все по-неудовлетворени от работата си и ще се представяте все по-зле. В името на вашето щастие и кариера се научете да разпознавате знаците, че духом вече не присъствате на работа и започнете да обмислете какво може да направите, за да върнете ентусиазма на „новия служител“.