Британският стартъп Deliveroo, специализиран в доставка на храна онлайн, набра 100 милиона долара в процедура по увеличаване на своя капитал. Повишението става реалност в момент, който е доста критичен за индустрията, когато високата пазарна оценка на частните компании все по-често се поставя под въпрос.

Компаниите, участвали в повишението на капитала, са DST Global и Greenoaks Capital, а средствата ще бъдат насочени към разрастване на бизнеса към Азия, Австралия и Близкия Изток.

Настоящите акционери в компанията, сред които Index Ventures, Accel Partners и Hummingbird Ventures, също са участвали в увеличението на капитала.

През настоящата година Deliveroo е увеличила дневните си доставки десет пъти и е разширила бизнеса си към 50 водещи града в 12 страни.

Компанията, която за последно набра 70 милиона долара свеж ресурс през юли, възнамерява да разшири дейността си към градове като Дубай, Хонконг, Сингапур, Мелбърн и Сидни.

“Искаме да дадем достъп до услугите на Deliveroo до възможно най-много хора по света“, коментира Уилиям Шу, главен изпълнителен директор на компанията пред финансовото издание Bloomberg. “Искаме да работим с най-добрите ресторанти във вашия град“, допълва още Шу.

Компании за доставка на храна, като Deliveroo, Just Eat Plc и GrubHub Inc., обещават на ресторантите, с които работят, да доставят тяхната храна срещу фиксирана сума на доставка или минимален процент от техните приходи.

Базираната в Германия Delivery Hero набра 110 милиона долара през юни, с което пазарната й оценка възлезе на 3.1 милиарда долара. Базираната в Сан Франциско DoorDash също води преговори с акционери за набиране на ресурс, което да я оцени на поне 1 милиарда долара.

Компанията Deliveroo предлага богато меню на потребителите, като таксата за доставка за ресторантите, с които работи, е 2.5 паунда. Според компанията влизането в мрежата за доставки може да повиши приходите на един ресторант с до 30%, без да се налага да се изгражда собствена мрежа за доставка на храна.