Всеки един от нас е срещал зает човек. Това са тези хора, които постоянно са в движение, трескавост и постоянно се тревожат за нещо. Те сякаш участват навсякъде, прехвърлят се от задача на задача в безкрайния списък с такива и постоянно казват "нямам време за това в момента".

Дори да сте сред служителите, които отхвърлят купища задачи всеки ден, възможно е да не сте особено продуктивни.

Ето няколко разлика между това да си зает и продуктивен:

1. Продуктивните хора разглеждат продуктивността по различен начин

Престанете да мислите на принципа "списък със задачи". Заетите хора се концентрират върху изпълнението на задачите, докато продуктивните прегръщат дългосрочната перспектива за принос, който ще се отрази стратегически върху организацията.

Работохолиците казват: какво е следващото в списъка. Продуктивните хора казват: кое ще донесе най-много ползи на организацията?

2. Продуктивните хора знаят кои задачи са от значение

Задачите, които са спешни, не винаги са най-важните. Продуктивните хора знаят, че същността на една работа е да носи ценност. Имайте куража да престанете да си губите времето, правейки неща, които не дават резултат.

Най-големите крадци на ценно време са конферентните разговори и непродуктивните срещи. Истински продуктивниje хора не присъстват на срещи, които няма да дадат резултат.

3. Продуктивните хора приоритизират ефективно.

Веднъж щом го разберете, ще започнете да приоритизирате и ще се придържате към този начин на работа.

За да се радвате на висока продуктивност, отделете по 10 минути в края на работния ден, за да планирате следващия. Започнете с най-важните задачи.

4. Продуктивните хора отделят внимание на детайлите.

Има разлика между служител, който прави много неща, и служител, който прави важните неща по правилния начин.

5. Продуктивните хора знаят кога да кажат "Не".

Помислете преди да кажете "да" или "не". Трябва ли да присъствате на среща, която няма значение за вас? Има ли човек, който ще свърши по-добре работата от вас? Ще съумеете ли да изпълните настоящите задачи, за да отделите време и на друга?

6. Продуктивните хора не позволяват на имейлите да диктуват деня им.

Да гледате как имейлите пристигат в електронната ви поща е едно от най-деструктивните неща в съвременния свят.

7. Продуктивните хора знаят как да делегират задачи.

Когато имате нужда от помощ, не бъдете остров. Делегирайте задачи на хора, които могат да се справят с тях по-добре или за по-малко пари.

8. Продуктивните хора не се плашат от хаоса

Те не следват графици. Те се вдъхновяват от заобикалящата ги информация - колкото повече, толкова повече идеи и вдъхновения.

9. Продуктивните хора залагат време за планиране, самооценка и саморазвитие

Поради това умеят да свързват задачите, които изпълняват през деня и мисията им като цяло. Те не се ръководят от чуждото темпо. Следват плана си стриктно.

10. Продуктивните хора виждат нещата в големи мащаби

Те умеят да виждат нещата в голям размер. Гледат напред и се стремят да разрешават важни проблеми и да откриват генерални решения.

11. Продуктивните хора отделят време за оценка на най-ефикасния начин за постигане на резултат

Те мерят три пъти и режат веднъж. Не е важно да умеете да правите нещо бързо, трябва резултатът да си струва. Да е стойностен.