Sony печели битката при игровите конзоли
Японският производител на потребителска електроника Sony обяви, че е продал 30.2 милиона игрови конзоли PlayStation 4 за последните две години.
Данните свидетелстват, че компанията печели до голяма степен войната при игровите конзоли, която води основно с щатския си конкурент Microsoft.
Данните обхващат периода от ноември 2013 г. до 22 ноември на тази година. Резултатът сочи сериозно повишение спрямо 20.2-те милиона конзоли, продадени от компанията към 1 март.
За съжаление, продажбите на най-големия конкурент на Sony – тези на Xbox на Microsoft, не са обявени към днешна дата. През миналия ноември от Microsoft обявиха, че са продали 10 милиона игрови конзоли.
В резултатите си за трите месеца до края на юни от Microsoft съобщиха, че са продали 1.4 милиона конзоли Xbox за тримесечието. От там обаче не уточниха дали става въпрос за последната конзола Xbox One или за по-стари нейни версии.
Междувременно продажбите на Nintendo Wii U, които стартираха година по-рано - през ноември на 2012 г., са възлезли на 10.73 милиона към 30 септември.
Данните от Sony стават реалност, след като от компанията понижиха цената на игровата си конзола в Япония, САЩ и Европа преди началото на коледните и новогодишните празници в действие, целящо да повиши продажбите.