8 признака, че сте проблемен служител
Да имате успех в това, което е вършите, е много по-важно от уменията, с които са ви наели на работа. Успехът е свързан с отношенията с колегите и особено с начина, по който възприемате шефа си.
Можете да имате забележителни умения, но ако никой не иска да работи с вас, професионалният ви живот ще става все по-труден. Кариерният консултант Алисън Грийн, автор на различни публикации и бивш мениджър на неправителствена организация, описва осем признака, че в работата ви определят като проблемен служител.
Гледате на мениджмънта като на противник. Смятате ли колегите, които се разбират с шефа, за неудачници и определяте ли връзката служители/мениджър като „ние срещу тях“?
Вижте още: 10 от най-лошите шефове
Много е вероятно това скоро да стигне до ушите на шефа и да бъдете уволнен. Все пак никой не иска да работи с неприятели.
Поне веднъж в месеца казвате „това не е моя работа“. Има моменти, в които е нормално да кажете, че не сте правилният човек за някоя работа, особено когато ви заливат с неща, които са извън вашата компетентност. Но ако отказвате задачи на общо основание, е много вероятно да си спечелите славата на труден служител.
Длъжностните характеристики са доста обширни и често се случва работата, която вършите, да не съответства точно на описаното в нея.
Приемате исканията на шефа като „предложения“. Понякога исканията му наистина са предложения, като например това да приемете да свършите нещо или да напуснете, но по-често шефовете очакват да правите, това, което ви помолят.
Ако ви стане навик да игнорирате исканията му, с които не сте съгласни, е много вероятно да се замисли дали не отхвърляте всяка работа, която не ви харесва. Крайният резултат от тази игра едва ли ще ви хареса.
Трудно ви е да намерите бивш шеф, който да ви даде препоръка. Ако бившите ви шефове не ви отговарят, когато ги потърсите за препоръка, вероятно има причина. Помислете какво може да се е случило в отношенията ви.
Винаги искате да ви бъде простено вместо разрешено. С развитието в кариерата е нормално да се очаква да имате независима оценка и да вземате сами решения за много неща. Но ако става въпрос за нещо много важно, повечето шефове искат да са в течение.
Вижте още: 15 начина бавно да унищожите кариерата си
Ако често правите неща, за които знаете, че няма да получите одобрението му, но се надявате да поискате да ви прости впоследствие, очевидно сте твърде голям риск за работодателя си.
Търсите причини, за да не свършите нещо вместо начин как да го направите. Ако любимият ви израз е „това никога няма да стане“, влияете силно обезсърчаващо на колегите си и обричате на провал всяка нова идея и инициатива.
Обладани сте от негативизъм. Нормално е да имате проблеми с работата от време на време. Но ако всеки ден имате негативно отношение към работата и компанията, вредите не само на работата си, но и на качеството на живота си.
Разберете каква е причината за това и потърсете начин да постигнете удовлетвореност от работата си. В противен случай е по-добре да напуснете.
Не харесвате нито един от шефовете, които сте имали. Ако никога до сега не сте били доволни от мениджъра, с който сте работили, вероятно причината е във вас. Независимо дали имате нереалистични очаквания за работата, проблем с авторитетите, натрупан гняв, трудност за комуникиране с другите или друго, трябва да се справите с него преди да започнете следващата си работа.