Ако някой японец ползва интернет, за да прочете рецепта за приготвянето на ястие, то по всяка вероятност тя е от Акимитсу Сано. Неговият сайт Cookpad.com предлага на своите 58.8 млн. потребители да намират или споделят рецепти за всички, обичащи домашно направените ястия.

Общият брой на рецептите днес е 2.1 млн. – от традиционните японски ястия до спагети болонезе или чийзкейк.

Сано основава компанията си през 1997 г., а от 2009 г. тя вече е публична (акциите й се търгуват на японската фондова борса).

Днес повече от половината жени в Япония на възраст между 20 и 40 години посещават Cookpad.com. Той е 55-ият най-посещаван сайт в страната.

През миналата година приходите на сайта са нараснали с 80%, до 65 млн. долара, а нетната печалба достига 19 млн. долара.

Само в последния месец книжата на компания са поскъпнали с 20%, а делът на Сано, равняващ се на 44%, се оценява на 1 млрд. долара.

Вижте още: Най-добрите суши ресторанти

Очакванията са Cookpad да реализира приходи от 112 млн. долара през 2015 г. и 150 млн. долара през 2016 г. Печалбата за идната година пък се очаква да нарасне до 40 млн. долара, благодарение на придобиванията, които Сано прави от 2012 г., когато се оттегля от поста главен изпълнителен директор.

В самата компания Cookpad на разположение на служителите е огромна кухня, в която всеки може да приготви обяда си.

Близък до Сано човек споделя, че той хапва само храна, която е приготвена от негови познати или приятели. Според 42-годишния японец готвенето и хапването вкъщи прави семейството по-задружно.

Още: 6 вкусни двойки храни, които не бива никога да комбинирате