През тази година дядо Коледа е подарявал много по-често смартфон от Apple, отколкото от който и да е друг производител.

Новорегистрираните смартфони от серията iPhone са представлявали 49.1% от всички нови смартфони за седмицата между 19 и 25 декември, според данни на консултантската компания Flurry (собственост на Yahoo).

Вижте още: Apple представя евтин iPhone през април?

За сравнение, вторият в класацията - Samsung, е отговорен за 19.8% от всички нови регистрации, сочи още статистиката. Това е с 2.1 процентни пункта повече, в сравнение с миналата година.

Делът на Nokia в коледните продажби се е понижил от 5.8% на 2%, което обаче е достатъчно, за да й отреди третото място в класацията. Следват южнокорейската компания LG с 1.7% дял от продажбите и китайската Xiaomi с 1.5%.

Проучването сочи, че популярността на фаблетите продължава да нараства. През 2013 година те са съставлявали едва 4% от продадените смартфони през коледната седмица, докато през тази година делът им е вече 27%.

Активацията на нови смартфони с малки екрани (под 4 инча) се е понижила до 1% от новите устройства спрямо 3% преди две години.