В най-богатия мол в САЩ Китайската нова година е като Коледа
South Coast Plaza, който е молът с най-приходи в САЩ отчита 1.7 млрд. долара продажби за 2015 г. Пиковият сезон там започва в деня след Деня на благодарността и свършва не на Коледа, а в края на празненствата по случай Китайската нова година.
Тази седмица в огромния мол в окръг Ориндж, южна Калифорния манекените на витрините в магазините на Carolina Herrera и Balenciaga са облечени в червено. Dolce & Gabbana продава тениска с щампа на маймуна, ексклузивно в този мол в чест на започващата Година на маймуната по китайския календар.
Клиентите, които похарчат по над 2 500 долара за ден в търговския център, получават кристална купа от Tiffany’s с гравирани маймунки на нея. Молът е приготвил “хиляди” такива купи, които да раздаде, казва говорителката на South Coast Plaza Дебра Гън Даунинг.
По това време на годината много щатски молове, най-вече по Западното крайбрежие, в които има многобройно азиатско население, са украсени в чест на Лунната нова година. South Coast Plaza обаче търси клиенти и извън традиционното местно население, опитвайки се привлече китайски туристи, които харчат все повече средства при пътуванията си в чужбина.
Луксозните марки от Burberry до Louis Vuitton затвориха някои от магазините си в Китай през миналата година, вследствие на забавянето на темповете на растеж на местната икономика. Местното потребление на луксозни стоки в Китай пада с 2%, но закупените от китайски туристи луксозни стоки в чужбина скачат с 10%, според консултантската компания Bain & Company. Туризмът с цел шопинг извън Китай нараства с 32% на годишна база през 2015 г.
В South Coast Plaza избягват названието “мол” като предпочитат да се наричат “дестинация за пазаруване”.
Търговският център усърдно ухажва Китай още от началото новото хилядолетие, много преди бума на чуждестранния туризъм в тази страна. Това е първият търговски център в САЩ, който приема китайската банкова карта China UnionPay. Това се оказва една далновидна инвестиция. Китайските потребители съставлява 30% от световния пазар на луксозни стоки, като половината от покупките се правят извън Китай, според Bain.
Очарованието изглежда е взаимно, тъй като на около час път извън Пекин има затворен жилище комплекс на име Окръг Ориндж.