Eвропейците продължават да избират безконтактната технология при извършване на разплащания, като общият брой обработени трансакции на MasterCard и Maestro прехвърли границата от 1 милиард през 2015 г., което представлява увеличение от 150% спрямо 2014 г.

В Европа вече средно 13% от трансакциите в магазина, обработвани от MasterCard през четвъртото тримесечие на 2015 г., са безконтактни, сочат данни на компанията.

Новите данни разкриват, че броят на използваните карти, мобилни телефони или други устройства скача със 121%, а общата сума на безконтактните трансакции с карти MasterCard и Maestro се повишава със 183% на годишна база.

Данните също така показват, че броят на издадените на потребители безконтактни карти и устройства се е увеличил с 50% през 2015 г.

Резултатите са красноречиви и са в подкрепа на все по-положителните нагласи на потребителите към безконтактните плащания, които предлагат бързина и удобство и подобряват цялостното пазаруване.

Но това не са единствените фактори, движещи тази тенденция. Безконтактните плащания предлагат по-безопасна алтернатива на плащанията в брой, като предоставят на потребителите допълнителното предимство за сигурност – най-модерната многопластова защита.

Повишената употреба води до по-добро познаване и по-голяма увереност в ползването; повече от две трети от потребителите вече вярват, че безконтактните технологии са също толкова безопасни или дори по-сигурни от традиционните форми на плащане.

Само в Европа има вече над 10 страни с повече от 5 милиона безконтактни карти или устройства в обращение във всяка. Те се приемат в 74 страни по целия свят, включително Естония и Исландия, които наскоро бяха добавени към безконтактната карта на Европа.

Търговците също последваха примера, като през 2015 г. показаха впечатляващ ръст от 72% в броя на обектите, в които се предлагат безконтактни плащания, в сравнение с 2014 г. Всъщност, по приблизителни изчисления на MasterCard, безконтактните карти или устройства MasterCard или Maestro вече могат да се използват в над 4 милиона търговски обекта по света.

Президентът на MasterCard Europe Хавиер Перес коментира: „Нарастването на употребата и приемането на безконтактните методи на плащане със сигурност е окуражаващо, но такива са и възможностите за търговците да извлекат изгода от тази тенденция. Според нови проучвания в Европа около 48% от ежедневните покупки са на стойност под €25 и следователно обикновено в рамките на лимита за безконтактно плащане (в повечето страни е възможно при сума над €25 да допрете картата до четеца и да удостоверите плащането с ПИН код).

В Нидерландия и Великобритания, този процент е дори по-висок – съответно 55% и 59%. С толкова много трансакции, попадащи в рамките на лимита за безконтактно плащане и след като потребителите доказват, че са отворени към използването на тази технология, търговците са в идеална позиция да предприемат действия и да се възползват от предимствата.“

Банките-издатели на карти също могат да извлекат ползи от тази тенденция в безконтактните методи на плащане. Анализът на данните от MasterCard показва, че възможностите за безконтактни плащания и добавената стойност, която носят, изкарват картите на преден план и водят до генериране на по-високи сметки.

Увеличението на общата сума на трансакциите не се дължи само на по-високите сметки при безконтактно плащане, но също така и на значителното нарастване на общия брой на трансакциите.

Ръководителят на подразделението на MasterCard Europe за Централна и Източна Европа Джордж Саймън заключи: „С безконтактната технология, потребителите могат да се радват на бърз, сигурен и интелигентен начин за плащане на ежедневни покупки с всяка карта MasterCard или Maestro. Европейците наистина възприемат тази практика, като плащат безконтактно с MasterCard при все повече покупки, което от своя страна спомага за увеличаване на приходите на търговците и банките-издатели на карти.

В цяла Централна и Източна Европа има ясни доказателства за това. В Чехия 77% (почти 4 от 5) от обработените от MasterCard трансакции в магазините са безконтактни през 2015 г. В Полша този процент е 55% (повече от половината), 40% в Унгария (4 от 10), 38% в Словакия (повече от 1 на 3).“