Ценови трикове, които ни подтикват да харчим повече
Големите вериги използват различни трикове при определянето на цената на продуктите си. Част от тях обаче ни карат да харчим повече. Вижте ги:
1. Цени, завършващи на 9, 90, 95 или 99 стотинки
Наричани са още магическите цени, тъй като тези продукти изглеждат по-евтини, отколкото са. Професор Робърт Шиндлер от Бизнес университета Rutgers е установил, че разликата от 1 стотинка между цените, завършващи на .99 и тези на .00 оказват значителен ефект в продажбите в полза за първите.
Изследването му е установило, че това работи, както и за продукти на цена от 1.29 лева, така и при продажбите на имоти дори. Като пример се посочва, че имотите на цена от 299 000 лв. се продават по-бързо, в сравнение с имотите от 300 000 лв.
2. Ресторанти
Забелязвали ли сте, че част от ресторантите са поставили цените си, изписвайки само левовете, без стотинките? Това важи в пълна степен за по-луксозните ресторанти, което подсказва на клиентите, че те не бива да се притесняват за някакви си стотинки.
3. 10 за 10 лв.
Това е една от най-добрите промоции в определени магазини. Потребителите смятат, че по този начин правят невероятна сделка, но всъщност съвсем наблизо същите продукти сигурно се продават за по 1 лв. (или съвсем малко по-скъпо).
Е, веригата печели от оборот, а вие – вие просто харчите повече за нещо, което може да не ви е толкова необходимо в момента.
4. По 4 броя или 20 кг на клиент
Лимитираните продажби всъщност са едни от най-добрите за търговците. Всеки клиент може да купи само по 4 или 5 броя от съответната стока или пък максимум 20 килограма (захар).
По този начин се подсказва, че стоката е много търсена, а често хората ходят по двама или се редят втори път, за да купят допълнителни бройки (обеми).
5. Купуваш 2 и получаваш 1 безплатно или купи 1, вземи още 1 без пари
Каквото и да кажем, ще е много, затова ще споменем, че думичката „безплатно“ е магическа и привлича клиентите на тълпи.
6. Обикновени отстъпки
В случай че намалите цената на даден продукт от 50 лв. на 35 лв., то е много лесно за потребителите да пресметнат каква сума ще спестят, ако го купят. В никакъв случай обаче няма да видите продукт, който струва 49.97 лв. и днес вече е намален до 34.97 лв.
Същото е и с обувките, струващи 100 лв., които не се продават. В случай че от магазина поставят цена 200 лв. и намаление от 50%, т.е. обувките вече са 100 лв., то продажбите идват от самосебе си.
7. Безплатна доставка
Отново магическата дума – безплатна. Въпреки че в повечето случаи тя е между 3 и 5 лв., или малко повече, в случай че доставката е с по-голямо тегло, това отново действа добре на купувачите.
Да, това са само част от триковете, които всъщност са доста прости, нали? Да, но се получава и важи за всичко – от покупката на мляко и хляб до Ferrari, например.